Toggle Menu
Middelburg Molenwater 81
Goes Stationsplein 21

Magento 2 webshop voor Peter Terlouw Tweewielers

Peter Terlouw Tweewielers is al meer dan 10 jaar klant bij Nedbase. Een periode waarin we samen volwassen spelers zijn geworden op e-commerce gebied. Des te leuker dat we opnieuw de opdracht kregen om de webshop voor deze bekende fietsenwinkel te ontwikkelen! Dit keer met Magento 2 als technische onderlegger.

Enorme tijdswinst

De nieuwe webshop van Peter Terlouw is sinds dit voorjaar een feit. Naast een compleet nieuw, conversiegericht design is er vooral qua techniek veel veranderd. Zo werden in de vorige shop alle producten nog handmatig ingevoerd en was ook de voorraad van artikelen niet geautomatiseerd. Dat is voor een webshop van dit formaat natuurlijk niet meer van deze tijd! Daarom hebben we een koppeling gelegd met het systeem Cyclesoftware; een speciaal voorraad- en kassasysteem voor de tweewielerbranche. En die koppeling levert Peter Terlouw veel tijdswinst op.

Weg met handgeschreven bonnetjes!

Bij Cyclesoftware halen we geautomatiseerd alle productgegevens die bekend zijn op van de fietsen. En daarnaast zetten we alle orders die via de webshop binnenkomen, automatisch in Cyclesoftware. Het grote voordeel hiervan is dat Peter Terlouw de bestellingen op deze manier veel sneller kan verwerken. Zo kunnen ze nu een order direct bij de werkplaats inplannen. Maar ook in de fysieke winkel van Peter Terlouw biedt de koppeling veel meerwaarde. Voorheen schreven de medewerkers iedere bestelling handmatig op een bonnetje en daarna typten ze deze over in het systeem. Nu kunnen ze een bestelling direct in in de webshop invoeren, waardoor handgeschreven bonnetjes verleden tijd zijn. En de klant ontvangt direct een orderbevestiging per mail, wel zo handig!

Webshop Peter Terlouw Tweewielers

Knap staaltje denkwerk

Er is flink wat denkwerk vooraf gegaan aan de nieuwe webshop. Samen met de klant hebben we in diverse sessies de inrichting en de presentatie van producten kritisch onder de loep genomen. Op het eerste zicht lijkt een fiets misschien niet zo complex, maar er komt toch veel bij kijken. Zo zijn bijna alle fietsen in wel tientallen varianten te verkrijgen. Denk aan verschil in kleur, maat, dames/heren, aantal versnellingen, wel/niet elektrisch, etc. Maar je wilt niet alle varianten als aparte producten presenteren, want dan zoekt de klant naar een speld in een hooiberg.

We hebben structuur aangebracht door alle modellen één keer aan te maken. Daarna hebben we bij ieder model de varianten aangemaakt. Het voordeel hiervan is dat je modeleigenschappen per fiets kunt beheren en de verschillende variaties als ‘opties’ kunt weergeven in de webshop. Deze gestructureerde opzet was niet aanwezig in Cyclesoftware, daarom hebben we een PIM-tool (Product Information Management) ingezet die alle gegevens verzamelt en ervoor zorgt dat de juiste structuur wordt aangebracht en deze ook op de juiste manier automatisch wordt ingevoerd in Magento2.

Magento 2 webshop Nedbase Peter Terlouw Tweewielers

Zorgvuldige lancering

De nieuwe shop hebben we niet in één keer live gezet. Omdat we er zeker van wilden zijn dat de customer journey op de website zo zou lopen, zoals we hadden bedacht, hebben we de webshop eerst ‘semi-live’ gezet. We nodigden bezoekers van de vorige webshop, onder het mom van een ‘sneak-preview’, uit om de nieuwe webshop alvast te proberen. Met behulp van analysetools zoals Google Analytics en Hotjar hielden we nauwkeurig in de gaten waar bezoekers nog tegenaan liepen. Zo wisten we waar we de laatste puntjes nog op de i moesten zetten voordat we de nieuwe webshop écht lanceerden.

Een webshop draait natuurlijk om resultaat en conversie. En de eerste resultaten zijn veelbelovend! Samen met Peter Terlouw Tweewielers blijven we de webshop optimaliseren en zetten we online marketing in om nóg meer mensen blij te maken met een fiets van de beste fietsenwinkel van Nederland 🙂

Bekijk het resultaat > www.peterterlouw.nl

Keertje afspreken?