Topspeler
De Kroo Ruitersport (DKR) draait al jaren mee in de landelijke top van ruitersportwinkels. Maar ook tot ver buiten Europa weten ze de webwinkel inmiddels te vinden. DKR heeft veel naamsbekendheid en een goede reputatie opgebouwd. Mede ook dankzij de internationale paardensport evenementen die ze op hun eigen 5-sterren accommodatie in Nieuw en Sint Joosland organiseren.
Complex, maar simpel
Op basis van moderne technieken en een schaalbaar open source framework Sylius, is de webshop snel en super flexibel. Door koppelingen met verschillende leveranciers en het kassasysteem worden beschikbare voorraden, prijzen, maten en kleuren razendsnel getoond. Daarnaast maken de beschikbare (Elasticsearch) filters het doorzoeken van alle producten super eenvoudig. Er schuilt onder de motorkap dus de nodige complexiteit voordat je een product in je mandje stopt. Rolf Dijkstra, projectmanager bij Nedbase: “Natuurlijk merkt de eindgebruiker hier helemaal niets van. Dat is tenslotte ons vak. Hoe simpeler een webshop in gebruik, des te beter!”
Strategie
De consument wil tegenwoordig beleving en inspiratie volgens Martin de Kroo, eigenaar van DKR. “Door ons kwalitatief assortiment met A-merken als QHP, Anky en Kingsland op voorraad en onze hoge mate van klantgerichtheid, streven we er elke dag naar om niet per se de grootste, maar wel de beste te zijn in de ruitersportbranche.” De webshop is naast honderden producten bijvoorbeeld ook uitgerust met productfilmpjes, lookbooks en blogs. Op deze manier bied je echt meerwaarde rondom je merk en product.
Identiteit
Naast alle moderne webtechnieken, zijn er qua uitstraling ook flinke stappen gezet. De webshop is voorzien van een vernieuwde huisstijl met bijpassend logo en mooie fotografie. Hierdoor komt het eigen merk DKR Sports nu ook veel beter uit de verf! Al met al een flinke metamorfose die veel meer recht doet aan dit prachtige familiebedrijf.
Campagnes
Doorlopend worden er acties uitgewerkt en gepromoot. Nedbase coördineert alle online campagnes en zorgt ervoor dat de advertenties en feeds via Google AdWords, Google Shopping, Google Display advertising, Instagram shopping en Affiliates optimaal presteren. Maar ook het (automatisch) adverteren op externe e-commerce kanalen als Bol.com en Amazon vormt een belangrijk onderdeel van de online marketing strategie.
Benieuwd naar het resultaat van de webshop? Check it out > www.dekroo.nl