Passie voor online
header afbeelding

Challenge accepted!

Hoewel we bij Nedbase de meeste Google certificaten al op zak hadden, gingen we de uitdaging aan; vóór de deadline van eind april alle Google Advertising certificaten halen, én vernieuwen. En dat is gelukt! Leuk voor ons natuurlijk, maar wat heb je er als klant aan? Collega Hugo legt het je uit.

 

Waarom Google certificaten?

Zoekmachine Google kent geen geheimen meer voor Hugo: “In mijn werk als SEO / SEA specialist moet ik op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op het gebied van zoekmachines. En dan met name Google natuurlijk. Jaarlijks verandert het zoekalgoritme van Google wel zo’n 500 tot 600 keer. Daarnaast zijn ze ook op het gebied van online advertising niet zuinig met het doorvoeren van verbeteringen. Omdat Google zo vaak verandert, zijn er diverse certificaten te behalen om te bewijzen dat Google erkent dat jij de juiste vaardigheden beheerst om succesvolle online campagnes te bouwen en beheren. Deze certificaten hebben een houdbaarheidsdatum van gemiddeld een jaar, dus je moet echt bij blijven. En dat doen we bij Nedbase ook zeker! Ons hele online marketing-team heeft bewezen dat we meer dan ons mannetje staan op het gebied van zoekmachineoptimalisatie en zoekmachineadverteren. De afgelopen jaren hebben we hier hard aan gewerkt en inmiddels hebben we ontzettend veel specialistische kennis in huis.”

Wat heb ik er als klant aan?

Heel leuk natuurlijk dat we bij Nedbase zoveel certificaten op zak hebben, maar wat hebben onze klanten eraan? Hugo legt het uit: “Als we bijvoorbeeld kijken naar Google AdWords, dan zien we helaas nog regelmatig dat er veel geld verloren gaat aan campagnes die niet geoptimaliseerd zijn door een professional. Denk aan het bieden op zoekwoorden die voor de klant helemaal niet relevant zijn. Zonde, want dat zijn kosten die niets opleveren! Wat we ook vaak zien is dat klanten zelf al eens naar Google AdWords hebben gekeken (vaak dankzij tegoedbonnen) of ze hebben een kennis ingeschakeld ‘die het wel eens eerder heeft gedaan’. Als na een tijdje blijkt dat de advertenties in Google geen geld opleveren, maar juist geld blijven kosten, dan kloppen ze bij ons aan. Na een korte tijd zien we vaak dat er juist hele mooie resultaten kunnen worden bereikt. Onze certificering geeft onze klanten de zekerheid dat alles wat we doen volgens de ‘best practices’ op het gebied van online adverteren gebeurt, volgens de richtlijnen van Google. We beheren dagelijks succesvolle campagnes, en passen de laatste nieuwe snufjes toe. Met de meeste klanten zitten we maandelijks rond de tafel om de resultaten te bespreken en waar nodig bij te sturen. We monitoren continu de prestaties van de website en de advertenties in Google en geven onze klanten proactief advies om nog verder te groeien.”

Meer weten?

Wil je meer weten over de Google-competenties die onze online marketeers voor jou kunnen inzetten? Laat vrijblijvend een quickscan uitvoeren en kom het te weten! Mail naar info@nedbase.nl of bel 0118 617 873 voor meer informatie. 

Nedbaas Arie Joosse
Arie Joosse Online marketeer

Meer updates

Naar overzicht