Passie voor online
header afbeelding

Forse groei voor Drogist.nl

Drogist.nl, één van onze succesvolle e-commerce klanten, maakt een forse groei door. De webshop is dit jaar op weg naar een record aantal bestellingen! Super trots is het gevoel dat bij Jacco Luijk, eigenaar van Drogist.nl, overheerst: “We behoren inmiddels tot de top van online drogisterijen. Samen met Nedbase hebben we keihard gebouwd aan ons merk om dit te bereiken. En we zijn nog lang niet klaar als het aan mij ligt…”

Instant search

Een webshop die traag is, zal nooit succesvol zijn. “Daarom hebben we de afgelopen maanden flink ingezet op een optimale performance van Drogist.nl”, vertelt René Dam, technisch projectmanager. “De inrichting van een efficiënte database en een moderne hostingomgeving zijn daarbij cruciaal. Maar ook de nieuwe, super snelle en zelflerende zoekfunctie draagt bij aan het succes. Deze ‘instant search’ functie berekent binnen no-time op basis van slimme algoritmes precies wat de bezoeker zoekt. De zoekfunctie werkt volgens 'search as you type', waardoor de bezoeker na de eerste letter direct relevante zoekresultaten in beeld heeft. Daarbij houdt hij ook nog rekening met spelfouten en synoniemen. Wel zo handig bij een webshop met meer dan 50.000 producten!” 

 

 

Forse groei voor Drogist.nl

Procesoptimalisatie 

Naast usability-aanpassingen, is er ook veel tijd besteed aan het verbeteren van het assortiment. Denk aan het op peil houden van de voorraad en de kwaliteit van beschrijvingen en productfoto’s. Dit doen we deels op de achtergrond via automatisering en deels door extra capaciteit op de voorgrond bij Drogist.nl zelf. Jacco Luijk: "Zo is bijvoorbeeld onze klantenservice voortdurend in ontwikkeling. We stellen onszelf iedere dag de vraag: hoe kunnen we steeds weer net iets beter, sneller en slimmer communiceren? We doen alles voor een hogere klanttevredenheid en een efficiëntere flow." 

Geavanceerde marketing

Ook op online marketing-gebied is het nodige werk verzet. Hugo Massar, online marketeer bij Nedbase: "Zichtbaarheid en vindbaarheid buiten de shop is minstens zo belangrijk als een solide ‘achterkant’. Voor Drogist.nl zetten we samen met C-solutions in op zoekmachine optimalisatie (SEO) en high-level email-marketing met Copernica, waar we partner van zijn. Daarnaast is er sprake van geavanceerde Google campagnes (Product Listing Ads, Google Shopping). We zitten bovenop de laatste ontwikkelingen en proberen steeds meer bereik en marktaandeel te verwerven. Het assortiment van Drogist.nl is voor ons ideaal om te vermarkten. Iedereen heeft de producten wel eens nodig en omdat het gemiddelde product vrij snel op raakt, zijn er veel herhaalaankopen."

Nauwkeurig monitoren

René: “Het is tof om te zien dat het aantal bestellingen zo is toegenomen, maar er liggen nog genoeg nieuwe features en ideeën op de plank. Zo zijn we druk bezig met het vermarkten van subshops en werken we aan een verbeterplan voor de mobiele webshop. Doordat we alles nauwkeurig monitoren met trackingsoftware hebben we een heel goed beeld van hoe bezoekers op de webshop ‘bewegen’. Op basis van deze inzichten voeren we steeds kleine UX-verbeteringen door die weer tot extra conversie leiden. Met deze shop vermaken we ons dus nog wel even!”

 

Bezoek de webshop: www.drogist.nl

 

Nedbaas René Dam
René Dam Technisch manager