Passie voor online
header afbeelding

Herkenbaar probleem?

Een frustratie voor veel ondernemers: klanten komen je winkel binnen, je geeft ze advies en persoonlijke aandacht. Maar vervolgens stappen ze jouw winkel uit, zoeken ze online naar de beste deal en bestellen bij de voordeligste aanbieder. Dat kan ook anders! Samen met Peter Terlouw Tweewielers bedachten we een oplossing die werkt.

Peter Terlouw Tweewielers is al jarenlang een klant van Nedbase. Met een prachtige fietsenwinkel in Barendrecht en de webshops fietsophetnet.nl en peterterlouw.nl is Peter Terlouw één van de grootste fietsverkopers van Nederland. Over het aantal bezoekers in de winkel heeft Peter Terlouw niks te klagen, maar het gebeurde steeds vaker dat klanten na een bezoekje aan de winkel de betreffende fiets online kochten. En niet altijd bij Peter Terlouw zelf!

Klant mag kiezen!

Wat we samen hebben gedaan om dit te voorkomen? Online marketeer Hugo Massar legt het uit: “Op de website van Peter Terlouw communiceren we niet langer één prijs, voorheen de winkelprijs, maar drie varianten: een online prijs, een winkelprijs en een inruilprijs. Daarbij stellen we bezoekers de vraag: wil je persoonlijk advies, wil je profiteren van een inruilkorting, of wil je gewoon de laagste prijs? Het verschil tussen de drie ‘smaakjes’ is het niveau van service en de klant mag kiezen!”

Drie smaakjes

Hugo: “De online prijs is de goedkoopste variant qua servicepakket en is concurrerend met andere online ‘prijsvechters’, maar dan krijg je er puur fabrieksgarantie bij. Bij de winkelprijs, die dus iets hoger ligt, krijg je er allerlei diensten bij. Denk hierbij aan een gratis rijklaar afgemonteerde fiets, een gratis servicebeurt en een leenfiets tijdens reparatie. Bij de inruilprijs krijg je korting op de adviesprijs én een eerlijke prijs voor de inruil.”

Meteen resultaat

Dat deze aanpak echt werkt, bleek al snel na het live zetten van het idee. Hugo licht toe: “Klanten waarderen het enorm dat er van een losse winkel en een losse website nu één winkelmogelijkheid is gemaakt. Want de fietsen die in de winkel staan, kun je ook daar voor de online prijs kopen, maar dan dus met een ander servicepakket. Door deze aanpak stijgen niet alleen de online, maar ook de offline verkopen. En dat is super interessant voor Peter Terlouw. Want naast dat het verkooppercentage in de winkel veel hoger is dan online kopen consumenten in de winkel ook vaak extra accessoires. En bovendien zien ze dat mensen die zich online oriënteren nu sneller naar de winkel komen.”

Nedbaas Hugo Massar
Hugo Massar SEO / SEA Specialist