Toggle Menu
Middelburg Molenwater 81
Goes Stationsplein 21

Let’s do some research

Sinds februari is ons team uitgebreid met twee afstudeerstagiairs: Jari van de Moosdijk (21) en Anne Hertogs (24). Nu het laatste jaar van hun opleiding is aangebroken, zochten ze een uitdagend onderwerp voor hun afstudeerscriptie. Die hebben ze bij Nedbase gevonden!

Brede skills

Jari kennen jullie misschien al. Hij werkt sinds augustus bij ons als student marketeer op onze online marketingafdeling. Daarnaast richt hij zich sinds februari op zijn afstuderen. Hij volgt de opleiding International Business and Management Studies aan de HZ University of Applied Sciences in Vlissingen. Jari: “Tijdens deze opleiding leer je geïntegreerd denken binnen een bedrijf. Naast dat je leert over de economische kanten van een bedrijf, komt ook marketing aan bod en organiseert de opleiding elk jaar een management simulatiespel. Het is niet alleen qua vakken breed, maar ook qua skills die je ontwikkelt.”

Afwisselend en uitdagend

Als vierdejaars communicatiestudente van de HZ solliciteerde Anne bij Nedbase om af te studeren. Anne: “Omdat ik in mijn derde studiejaar stage liep bij de Provincie Zeeland, wilde ik nu eens een kijkje nemen aan de bureauzijde. De werkzaamheden bij een bureau zijn erg afwisselend en er staan continu nieuwe uitdagingen voor de deur. En het professionele, maar toch informele karakter dat Nedbase uitstraalt, sprak mij meteen erg aan.”

Research onderzoek doen nedbase
Onderzoek nedbase afstuderen stage digital agency

Creativiteit in de klantreis

Inmiddels zijn Jari en Anne druk bezig met hun onderzoek. Anne: “Toen ik op gesprek kwam bij Nedbase met de vraag of zij een afstudeeropdracht voor mij hadden, kreeg ik meteen drie onderwerpen aangereikt. Samen hebben we de leukste en meest interessante uitgekozen: de customer journey van Nedbase. Letterlijk vertaald is dit de reis die de klant doorloopt bij Nedbase. Door de grote ontwikkelingen in het producten- en dienstenaanbod de afgelopen jaren, wil Nedbase ook graag kijken hoe ze het traject dat de klant bij hen doorloopt kunnen doorontwikkelen. Ik onderzoek hoe we nieuwe, creatieve ideeën en communicatiemiddelen kunnen toepassen om de reis van de klant te optimaliseren.”

Vlaams tintje

Ook Jari focust zich in zijn onderzoek op de kansen die er voor Nedbase liggen: “Omdat ik strategie erg leuk vind, wilde ik iets doen met operations, zoals een marktonderzoek. Uiteindelijk kwamen we op het idee om de huidige markt van Nedbase te onderzoeken én een nieuwe markt: Vlaanderen. Voor de externe, nieuwe markt kijk ik vooral naar de economische structuur en de cultuur van België (Vlaanderen). Vervolgens maak ik een vergelijking tussen de Nederlandse ICT-sector en de Vlaamse. Vlaanderen is namelijk fysiek erg dichtbij en er is daar minder concurrentie in de markt. Ik onderzoek hoe deze markt en cultuur in elkaar steken en doe onderzoek naar de eventuele toepasbaarheid voor Nedbase.”

Investeren in de toekomst

Jari was erg blij dat Nedbase het onderwerp voor zijn afstudeeronderzoek goedkeurde: “Het is tof om zo’n groot, interdisciplinair onderzoek te doen. Het sluit goed aan bij mijn opleiding. Het onderzoek bevat niet alleen finance, maar ook strategie, organisatie en een stukje marketing komen aan bod. Tot nu toe heb ik er al zoveel van geleerd. Niet alleen over de Belgische markt, maar ook van het proces zelf en hoe je zo’n groot onderzoek aanpakt. Ik ben blij dat Nedbase mij deze kans heeft gegeven.” Anne sluit zich daarbij aan: “Het is zeker tof om te zien dat Nedbase zoveel aandacht heeft voor studenten. We krijgen de ruimte en vrijheid om onszelf te ontwikkelen. Met mijn afstudeeropdracht kan ik een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van Nedbase én tegelijkertijd kan ik ook in mijn eigen toekomst investeren. Dit maakt het erg leerzaam en dat is voor mij zeker een pré als het aankomt op een goede stageplaats!”

Keertje afspreken?