Passie voor online
header afbeelding

Nieuwste van het nieuwste voor Feyter Group

Vorige week ging de knop dan echt om: de vernieuwde website van Feyter Group staat live! Een leuke klus voor een omvangrijke opdrachtgever. Feyter Group bestaat uit verschillende bedrijven in Europa. Om de producten en diensten van zo’n groot bedrijf overzichtelijk te presenteren, is een goede structuur erg belangrijk. En dat is gelukt… Het resultaat: een super vette, internationale site met meerdere websites in één!

Groei

Feyter Group is de laatste jaren enorm gegroeid. De verschillende divisies Forklift Services, Industrial Services en Civil Engineering met bedrijven in Nederland, België, Spanje en Duitsland waren hierdoor niet meer overzichtelijk op de website te vinden. Het bedrijf was toe aan een website die paste bij de omvang van het bedrijf. Karen Oerlemans, projectmanager bij Nedbase: “Feyter Group kon met de oude website de enorme hoeveelheid aan producten en diensten niet duidelijk presenteren. De website had een verouderde uitstraling, was niet responsive en werd niet goed gevonden in Google. Feyter Group wilde een website die meer van nu is, waarin ze hun producten en diensten in een overzichtelijke structuur konden presenteren. We bundelden de verschillende divisies en bedrijven in één nieuwe website.”

 

 

Nieuwste van het nieuwste voor Feyter Group

Vooronderzoek

Bij de ontwikkeling van een nieuwe website is vooronderzoek erg belangrijk, zeker bij een website van dit formaat. Karen: “Het voortraject was intensief. Door hier veel aandacht aan besteden, konden we een website ontwikkelen die prettig benaderbaar was voor de verschillende doelgroepen van Feyter Group. En dat heeft uiteindelijk veel nuttige informatie opgeleverd.” De klant ging zelf aan de slag met een customer journey om te inventariseren hoe de site opgebouwd moest worden. Joeri van Hooije, Marketing & Export medewerker bij Feyter Group over het vooronderzoek: “Voor ieder bedrijf van Feyter Group creëerden we verschillende Buyer Persona’s die de belangrijkste doelgroepen weerspiegelden. We keken door de ogen van deze fictieve personen naar onze eigen bedrijven en de nog te ontwikkelen nieuwe website, om zo tot een logisch, gestructureerd geheel te komen”. Karen vult aan: "Na de customer journey volgden de inrichting van de sitemap, de wireframes en de ontwerpfase. De klant was nauw betrokken, zodat we samen grote stappen konden maken."

Aanbod structureren

De grootste klus zat ‘m in de structuur. “Het enorme aanbod van Feyter Group moesten we op een overzichtelijke manier structureren, zonder dat de bezoeker van de website in een doolhof belandt. En omdat het een meertalige website is, moest ook de taalinstelling kloppen. We hebben er daarom voor gezorgd dat de bezoeker van de website direct op de pagina met de juiste taal en vestiging terecht komt”, licht Karen toe.

 

Nieuwste van het nieuwste voor Feyter Group

Drupal 8

De website www.feyter.com heeft het nieuwste van het nieuwste. Martijn Harte, webdeveloper bij Nedbase: “Met Drupal 8 hebben we een multifunctionele site ontwikkeld. Dit was qua techniek wel een uitdaging; we moesten veel koppelingen maken om de meerdere divisies, talen en productcategorieën te verwerken. Het resultaat is mooi: de klant kan met het veelzijdige CMS de content van alle divisies op een centrale plek beheren en kan de content gemakkelijk hergebruiken.” Feyter Group is zelf ook erg tevreden met het resultaat. Joeri: “Door de keuze voor het nieuwste Drupal systeem kunnen we er weer een flinke tijd tegenaan met de nieuwe website. Met het strakke, moderne design beschikken we over een online showroom die past bij de identiteit van Feyter Group. Daarnaast geeft het de vindbaarheid in de zoekmachines een grote impuls, wat met name voor Forklift Services een belangrijke reden was voor deze nieuwe website.”

Kennisbank

Er zijn nog veel ideeën om de website verder te ontwikkelen. Joeri: “We vinden het belangrijk om onze klanten goed te adviseren. In de kennisbank bieden we informatie aan over vele onderwerpen, zoals veiliger en efficiënter intern transport en material handling. Dit willen we de komende tijd nog verder uitbreiden.” Feyter Group gaat klanten aan de hand van cases en blogs op de hoogte houden van de laatste trends en tips & tricks geven voor het gebruik van hun producten. Vragen als ‘Is het heftruckcertificaat verplicht?’, ‘Mag mijn heftruck de openbare weg op?’ en ‘Hoe bescherm ik mijn heftrucks tegen roest?’ zijn de revue al gepasseerd.

Nedbaas Elise Nieboer
Elise Nieboer Content Marketeer

Meer updates

Naar overzicht