Passie voor online
header afbeelding

Online strategie voor PC GVO

De afgelopen maanden hebben we hard gewerkt aan een nieuwe en frisse communicatiestrategie voor Protestants Centrum GVO. Met een frisse visuele identiteit en website als kloppend hart. 

Levensvragen

Kinderen zitten vol levensvragen: Wie ben ik? Bestaat er een god? Waar ga je heen als je dood gaat? PC GVO maakt zich sterk voor deze thema’s en geeft godsdienstig vormingsonderwijs op openbare basisscholen door het hele land. Karen Oerlemans, projectmanager vanuit Nedbase: "Op de vraag of wij wilden meedenken over de online communicatie antwoorden wij natuurlijk ja! We ontwikkelden vervolgens een frisse, herziene visuele identiteit, een stijl die we mochten uitwerken in verschillende online én offline middelen."

 

 

Online strategie voor PC GVO

Digitale klantreis

Om tot de kern van de nieuwe strategie te komen, trapten we af met een gebruikersonderzoek. Met als doel een scherp beeld van de doelgroep en de belangrijkste doelen te krijgen. Tijdens een customer journey workshop op het hoofdkantoor van PC GVO in Utrecht, met een zaal vol docenten, regiobegeleiders en ouders, kwam ontzettend veel bruikbare feedback los. We zijn aan de slag gegaan met vier concrete persona’s:

  • Ouder van een schoolgaand kind
  • Directeur van een basisschool
  • Lid van een plaatselijke werkgroep
  • Potenti√ęle vakdocent

Door de digitale klantreis voor elke persona af te leggen, kwamen er veel relevante vragen en antwoorden naar voren zoals: hoe spreek je een ouder van een groep 7 leerling aan? Hoe zorgen we ervoor dat de inhoud van de lessen duidelijk wordt overgebracht? En is het bijvoorbeeld slim om PC GVO te tonen als iemand ‚ÄėGoogelt‚Äô op christelijke feestdagen? Alle resultaten uit deze sessie zijn zorgvuldig toegepast op de structuur, inhoud en uitstraling van de website.

 

 

Online strategie voor PC GVO

Visueel concept

Na het gebruikersonderzoek zijn we aan de slag gegaan met het toepassen van de resultaten in een vernieuwend visueel concept. Karen: "De wens van PC GVO was om hun werk pakkender en vooral persoonlijker over te brengen. We signaleerden al snel dat de huidige communicatie erg bescheiden, maar ook zakelijk en afstandelijk was neergezet. Terwijl we het juist over heel bijzonder en kwetsbaar onderwijs hebben voor kinderen die vol vragen zitten." Samen met PC GVO hebben we gekeken naar een concept dat enerzijds informeert en anderzijds wervend is, want in contact komen met basisscholen is voor PC GVO natuurlijk van groot belang."

 

Inzet van fotografie, verhalen, best practices en quotes maken de boodschap tastbaar en super persoonlijk. Het resultaat is een frisse website die de bezoeker op een hele prettige en softe manier door de content heen begeleidt. En naast de website mochten we ook meteen verschillende visitekaartjes, posters, folders, flyers, mappen en verslagen vormgeven. Kortom, een compleet nieuw visueel pakket voor PC GVO!

 

“Super fijn dat we nu in staat zijn om het mooie werk, de lessen die onze vakdocenten geven, op een duidelijke en inspirerende manier over te brengen."

 

Elsbeth Voets, Managementassistent bij PC GVO

 

Bekijk de website: www.pcgvo.nl

 

Nedbaas Karen Oerlemans
Karen Oerlemans Projectmanager

Meer updates

Naar overzicht