Passie voor online
header afbeelding

Razendsnel klanten informeren via een app

Klanten super snel en eenvoudig van de juiste informatie voorzien. Dat staat bij ieder bedrijf hoog op het lijstje. Maar in de praktijk zien we vaak nog stromen e-mails voorbij schieten. Of een willekeur aan allerlei andere kanalen en ingewikkelde processen om bestellingen, bestandjes of andere informatie uit te wisselen. Dat kan anders!

Foutje, bedankt

Juist de waaier aan communicatiekanalen maakt het vaak lastig om een eenduidig proces te hanteren. Bovendien zijn fouten snel gemaakt als een klant via 1001 manieren (mailtje, appje, belletje, formulier, etc.) zijn bestelling of verzoek doorgeeft. Ruis op de lijn ontstaat snel. Met het aanbieden van je eigen app of online klantomgeving wordt het een stuk overzichtelijker. Bovendien ben je 24/7 via elk device voor je klant beschikbaar!

 

Bij Nedbase zijn we samen met onze opdrachtgevers voortdurend bezig met het steeds toegankelijker en sneller maken van hun (digitale) informatie. Om dit wat concreter te maken, lichten we twee recente klantcases uit.

 

#1 Selecteer je groente. In 2 minuten. 

Groentehal Middelburg maakt het verschil door snel en vers groenten te leveren. Frank Leijnse, eigenaar van de Groentehal, ontvangt doorlopend diverse (herhaal)bestellingen. Of hij nu onderweg is of in de loods of in de winkel werkt; de stroom e-mails en belletjes loopt altijd door. Dat moet toch efficiënter en makkelijker kunnen, dachten we. En dat blijkt. We ontwikkelden samen een handige app die altijd en overal beschikbaar is. Met deze app kan nu iedere horecaklant vanuit de keuken binnen een paar minuten een nieuwe bestelling doorgeven en terugzien. Erg handig invoeren, maar het verwerken van alle bestellingen is nu ook een stuk makkelijker voor Frank en zijn team.

 

Razendsnel klanten informeren via een app

#2 Overwerken? Wat wil je eten?

Kloosterboer beschikt over honderden vierkante meters terrein en medewerkers. In de haven en logistiek kan het zomaar zijn dat er een extra lading gelost moet worden. Wel zo handig dat je dan heel snel je medewerkers kunt informeren. En direct kan inventariseren wat ze willen eten. In de oude situatie moest men het hele terrein over crossen, gewapend met een lijst. Dit faxten ze vervolgens door naar de desbetreffende leverancier. Verleden tijd! Dankzij de Kloosterboer app kunnen zij nu razendsnel reageren op een push-berichtje. Veel makkelijker voor de medewerkers, maar ook voor het verwerken van de informatie. De app is voor iedereen vanuit de broekzak op iedere locatie en tijd bereikbaar. Op dit moment zijn we druk bezig met het uitbreiden van de app. Binnenkort is de app onder andere voorzien van andere relevante berichtgeving, een protocol rondom veiligheid en meer.

 

Kloosterboer

Hybride apps

Bij Nedbase zijn we voortdurend op zoek naar de meest recente en passende webtechnieken. In het geval van apps ontwikkelen we 'hybride apps': een mix tussen native apps en een web apps. We bouwen een app met web app-technologie, met een native jasje. Doordat we deze apps via een app store aanbieden en updaten, hoeven we ze niet voor ieder platform opnieuw te ontwikkelen. Dit scheelt in tijd én kosten. Ook is het mogelijk om met hybride apps alle native componenten (denk aan camera en GPS) van de smartphone te gebruiken. Ideaal! 

 

Kortom: een eigen app of digitale klantomgeving is snel, voorkomt fouten en is altijd beschikbaar. Interesse? We informeren je graag over de mogelijkheden van een zakelijke app!

Nedbaas Jacco de Leeuw
Jacco de Leeuw Adviseur / management