Passie voor online
header afbeelding

Servicegerichte website voor Juvent

Vorig jaar startten we een supertof traject met Juvent. De Zeeuwse jeugdzorgspecialist is al jarenlang klant van Nedbase en klopte ook voor de restyling van www.juvent.nl weer bij ons aan. Met herkenbare ervaringsverhalen, het complete hulpaanbod en bijpassende hulpvragen voor jongeren, ouders en pleegouders (in spe) sluit de nieuwe site naadloos aan op de doelgroep van Juvent. 

Interactieve kick-off

Om een website te ontwikkelen die voldoet aan de wensen van Juvent én die van de doelgroepen, startten we afgelopen zomer met een gebruikersonderzoek. Wendy, communicatieadviseur bij Nedbase: “Niet alleen ouders en jongeren bezoeken de website van Juvent, maar ook (potentiële) pleegouders en verwijzers. Hier moesten we dus kritisch naar kijken. Waar heeft welke doelgroep behoefte aan? En wat wil Juvent hen vertellen? Door het ontwikkelen van persona’s en het uitstippelen van een customer journey maakten we een reis door de ogen van de doelgroep van Juvent. Na deze sessie wisten we precies aan welke functionaliteiten, eisen en inhoud de nieuwe website moest voldoen. De designer kon aan de slag!”

 

Servicegerichte website voor Juvent

24/7 hulp via Juvent

Ook voor Juvent was het gebruikersonderzoek verhelderend. Marieke Quaars, communicatieadviseur bij Juvent: “Door medewerkers van binnen én buiten de organisatie in het voortraject al te betrekken bij de ontwikkeling van de nieuwe website, konden we kritisch kijken naar de inhoud en structuur. Tijdens het gebruikersonderzoek kwam naar voren dat bezoekers van de website direct geholpen moeten worden. Jeugdzorg beperkt zich namelijk niet tot kantooruren. Ouders en jongeren zullen juist ’s avonds of ’s nachts met vragen worstelen, omdat dat vaak het moment is dat de thuissituatie escaleert. Zij hebben dan direct hulp nodig.” Met informatieve teksten, het complete hulpaanbod van Juvent en veelgestelde vragen krijgen bezoekers van de website nu direct antwoord op vragen als ‘Wat is de beste hulp voor mijn kind?’, ‘Hoe kan ik hulp krijgen via Juvent? en ‘Wat zijn de kosten?’.

Servicegericht

En ook als je meer informatie wilt over het hulpaanbod van Juvent, weet je nu direct hoe en met wie je contact op moet nemen. Marieke: “Op de oude website verdwaalde je al snel in de verschillende soorten informatie en contactmogelijkheden. Die zijn er nu nog steeds, maar op een overzichtelijke manier. Heb je buiten kantoortijden een vraag, maar heb je niet acuut hulp nodig? Dan kun je nu gemakkelijk een terugbelverzoek bij ons neerleggen. Op deze manier kun je alvast je vraag kwijt en weten wij direct wie jou het beste kan helpen!”

 

Servicegerichte website voor Juvent

Ontzorgen op locatie

Vanaf de start van het project waren de lijntjes tussen Nedbase en Juvent al kort. Na het opleveren van de test- en vulomgeving ontzorgden we de klant zelfs op locatie! Elise, content marketeer bij Nedbase: “Ik was echt onderdeel van de organisatie van Juvent. Vooral de weken voor de livegang ondersteunde ik Marieke en haar collega’s bij het vullen van de website. Ik verzamelde de juiste teksten, voerde deze direct in en adviseerde over de invulling van de pagina’s.” Voor Juvent was deze hulp erg fijn. Marieke: "In de praktijk bleek het in combinatie met drukte op de afdeling communicatie lastig om alle teksten zelf te schrijven en de website te vullen. Omdat we niet wilden dat de livegang van de website hierdoor vertraging op ging lopen, stelde Nedbase voor om ons op locatie te ondersteunen. Als een collega werkte Elise een aantal dagen bij ons op kantoor. Zo konden we snel schakelen en doorpakken. We kijken terug op een mooi traject en we zijn blij met de nieuwe uitstraling die veel beter past bij waar Juvent voor staat!"

 

Benieuwd naar het resultaat? > www.juvent.nl

Nedbaas Wendy Suurmond
Wendy Suurmond Communicatieadviseur

Meer updates

Naar overzicht