Passie voor online
header afbeelding

Trots: 60% meer kliks voor Alles-in-1!

Deze zomer hebben we flink de mouwen opgestroopt tijdens een intensieve samenwerking met DELTA en Zeelandnet voor de vernieuwing van de Alles-in-1 productpagina. Met niet alleen een  geslaagde restyling als resultaat, maar ook een toename van 60% meer kliks naar de bestelstraat! Hoe we dit voor elkaar kregen? Met A/B-testen!

versie A / versie B

Na het lanceren de vernieuwde productpagina zijn we niet stil gaan zitten, maar begonnen we direct met A/B-testen. We ontwikkelden een ‘versie B’ van de productpagina waarin we onder andere met kleur en lay-out extra belangrijke elementen lieten opvallen. We toonden de ene helft van de websitebezoekers ‘versie A’ en de andere helft ‘versie B’. Het resultaat na een week? Een toename van 60% bezoekers die verder klikten naar de bestelstraat om een abonnement af te sluiten!

Iets voor jou?

Niet alleen voor DELTA en Zeelandnet, maar ook voor jouw website kan A/B-testen zeer waardevol zijn. Op iedere website zijn kansen aanwezig die we kunnen onderzoeken. Misschien vroeg je jezelf af hoe de resultaten zouden zijn als dat ene element ergens anders stond, die ene tekst langer/korter was of die ene afbeelding zou worden vervangen. Mogelijk zou je daardoor veel meer omzet kunnen halen uit je webshop of meer contactmomenten kunnen krijgen met potentiële klanten. Wij geven advies, zetten de A/B test voor je op en nemen de resultaten graag met je door. Zo haal je meer uit je website; steeds een stap verder vooruit dankzij iedere bezoeker die je ontvangt.

Nedbaas Hugo Massar
Hugo Massar SEO / SEA Specialist