Passie voor online
header afbeelding

Vliegensvlugge communicatie met aardappeltelers

Vorig jaar lichtten we al een tipje van de sluier op: we gingen vol enthousiasme aan de slag voor C. Meijer B.V. uit Rilland. Dit bedrijf ontwikkelt nieuwe aardappelrassen en levert hoog gekwalificeerd pootgoed aan aardappeltelers over de hele wereld. Om de communicatie met deze telers soepel en snel te laten verlopen, ontwikkelden we een gebruiksvriendelijk telersportal. 

Online interactie met telers

De nieuwe aardappelrassen die Meijer ontwikkelt, gaan naar een flink aantal aardappeltelers. Zij vermeerderen dit pootgoed voor een groot aantal klanten van Meijer . Jacco, adviseur bij Nedbase: “Meijer communiceert heel wat af met deze telers. Er werd veel heen en weer gebeld, gemaild en gefaxt. Dit was iedere dag weer een tijdrovende klus en dit kon een stuk efficiënter. De telersportal is in het open-source framework Symfony opgebouwd en is daarmee voorbereid op de ontwikkelingen die we in de toekomst gaan doorvoeren. Met de telersportal heeft Meijer nu online vliegensvlug interactie met haar telers. En ook de telers kunnen op ieder moment van de dag alle relevante info raadplegen over opdrachten en nieuws uit de branche.”

 

 

Vliegensvlugge communicatie met aardappeltelers

Processen in kaart

Al vanaf het eerste moment dat Meijer bij ons aanklopte, dachten we met hen mee over een oplossing op maat. Wendy, communicatieadviseur bij Nedbase: “Om de telersportal zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de werkwijze van Meijer, brachten we in een interactieve sessie stap voor stap alle processen in kaart. Hoe komt een opdracht van Meijer binnen bij een teler en hoe moet de portal hier vervolgens op reageren? Op welke momenten communiceert Meijer met haar telers? Door deze succesvolle sessie hebben we tot in detail antwoord gekregen op deze essentiële vragen en brachten we ook alle uitzonderingen in kaart.”

Alles centraal

Waar Meijer voorheen haar telers moest bellen of faxen als het pootgoed verwerkt moest worden, informeren zij hen nu supersnel via de portal. Jacco: “Denk aan opdrachten voor het sorteren, bewerken of laden van het pootgoed. Als er bijvoorbeeld een sorteeropdracht binnenkomt bij een teler, kunnen zij direct aan de slag met het verdelen en verpakken van het pootgoed in de juiste volumes. Wanneer de opdracht is voldaan, melden de telers de opdracht weer terug met de juiste status.” En naast de verschillende soorten opdrachten, biedt de portal nog veel meer relevante informatie. “De telersportal is een dashboard waar alle informatie samenkomt. Telers kunnen bijvoorbeeld ook de juiste maatvoeringen, leveringsinformatie en de gewenste behandeling van het pootgoed raadplegen. Zo weten ze direct waar de levering heen moet, in welke week en wat de afspraken zijn.”

 

 

 

Vliegensvlugge communicatie met aardappeltelers

Veilig en real-time

Voor Meijer was een veilige en real-time API met het interne backoffice systeem erg belangrijk. William was als software engineer van Nedbase vanaf het begin betrokken bij het project: “De gegevens die Meijer verwerkt in het backoffice systeem, worden real-time verzonden naar de portal en aangeboden aan de betreffende teler. Zodra een teler een opdracht heeft bijgewerkt, wordt dit ter goedkeuring aangeboden aan een medewerker van Meijer. Na goedkeuring wordt de opdracht volledig automatisch verwerkt in zowel het backoffice systeem als de portal. En om ook het gebruiksgemak voor aardappeltelers te vergroten, is de portal volledig ingericht voor mobiel gebruik. Telers krijgen dan ook een push-notificatie als er een nieuwe opdracht voor hen klaarstaat of als er iets is gewijzigd.” Kortom: een toffe webapplicatie die Meijer de komende tijd internationaal uitrolt bij haar pootgoedtelers!

Nedbaas Jacco de Leeuw
Jacco de Leeuw Adviseur / management

Meer updates

Naar overzicht