Passie voor online
header afbeelding

Vol gas voor CarCollect

Een succesverhaal waar onze developers zich maar al te graag in vastbijten: CarCollect. Twee jaar na oplevering werken we nog steeds op volle kracht aan dit mooie veilingsysteem boordevol technische uitdagingen. Onze developers Laurence en Jeroen vertellen je er meer over!

Vol gas voor CarCollect

Gigantische groei

“Er zijn al bijna 150.000 biedingen op zo’n 25.000 auto’s uitgebracht. Dat is niet niks!”, trapt Laurence af. Vanaf het prille begin is hij betrokken bij de ontwikkeling van CarCollect: een modern veilingsysteem waar auto's online onder de hamer gaan. “In twee jaar tijd heb ik het platform gigantisch zien groeien. We hebben het ontwikkeld in opdracht van Automotions Groep B.V. en eind 2014 is het wegens het succes verkocht aan Automotive Power House.  Inmiddels werken er zeven holdings met in totaal ruim 1.500 gebruikers met CarCollect.”

 

Koploper

Het succes van CarCollect is in de automotive-branche niet onopgemerkt gebleven. Jeroen: “We zien initiatieven ontstaan die soortgelijke functionaliteiten aanbieden, maar zo slim en uitgebreid als CarCollect is er niet één. CarCollect is koploper en samen met Automotive Power House hebben we als doel dat we dat ook willen blijven. Daarom blijven we doorontwikkelen, nieuwe dingen bedenken en vooruit kijken.”

Veelzijdig

“Door de enorme groei is het als developer een uitdagend project om aan te mogen werken”, legt Jeroen uit. “Ondanks dat ik lange periodes op één project zit, blijft het super veelzijdig. De ene keer werk ik ‘onder de motorkap’ aan een nieuwe koppeling met de Nationale Auto Pas van het RDW om tellerstanden te valideren en de week erop ben ik weer druk bezig met het toevoegen van nieuwe features aan de voorkant van de site. Zo blijft het lekker afwisselend!”

Uitdagend

Laurence haalt ook veel uitdaging uit CarCollect: “Het is heel tof om te bedenken dat wat wij ontwikkelen direct wordt gebruikt door duizenden verkopers en handelaren. Zo heb ik ervoor gezorgd dat auto’s op CarCollect direct kunnen worden doorgeschoten naar veilingsites als Fleetselect en Autotaxatie Partners en heeft Jeroen een externe taxatiemodule ontwikkeld die leads voor autobedrijven oplevert.”

Performance

Een site met een omvang als CarCollect brengt veel dataverkeer met zich mee. Performance is dan enorm belangrijk om succesvol te blijven. Jeroen: “Wij kijken niet alleen naar nieuwe kansen, maar doen er ook alles aan om de site zo goed mogelijk te laten draaien. Er zijn regelmatig updates, waarbij we nieuwe functionaliteiten voor de gebruikers beschikbaar stellen. Deze worden eerst door ons en de klant getest, waarna ze worden uitgerold op de live-omgeving. Met auto-deployment zorgen we dat bij een update de down-time van de website tot een minimum wordt beperkt. Met één druk op de knop wordt de live-omgeving bijgewerkt naar de nieuwste versie.”

Missie geslaagd

Goede samenwerking, betrokkenheid en verantwoordelijkheid is voor een innovatief project als CarCollect een ‘must’. “En Automotive Power House vervult de rol van opdrachtgever heel erg goed”, vertelt Laurence. “Op onze beurt zijn we er alert op dat we vragen en opmerkingen snel oppakken. En iedere twee à drie weken zitten we samen rond de tafel om nieuwe wensen en ideeën te bespreken. We zijn er als internetbureau uit Zeeland best trots op. Na twee jaar durf ik wel te zeggen dat onze missie is geslaagd. Nu koploper blijven!” 

Nedbaas Wendy Suurmond
Wendy Suurmond Communicatieadviseur

Meer updates

Naar overzicht