Passie voor online
header afbeelding

WhatsAppen met klanten? JA!

Super handig! Wil je weten wanneer de afvalcontainer opgehaald wordt of je paspoort gereed ligt? Even een ‘WhatsAppje’ naar de gemeente en binnen no-time heb je een persoonlijk antwoord terug. De Gemeente Terneuzen zet sinds een jaar succesvol WhatsApp in en appt zelfs met inwoners van 79 jaar. Niet alleen voor de overheid, maar ook voor andere organisaties is WhatsApp super interessant. Waarom? Dat leg ik je graag uit!

Steeds meer organisaties zetten WhatsApp in als communicatietool en dat is geen verrassing. Want wie heeft de app nou niet op zijn smartphone? En wist je dat we deze app gemiddeld 23 keer per dag checken? De populariteit van WhatsApp is een feit. En dat is dan ook meteen de kracht van het middel voor zakelijk gebruik. Want hoe slim is het om een middel te gebruiken waarvan je zéker weet dat jouw doelgroep het gebruikt?

Appcare

Het snel, eenvoudig en persoonlijk communiceren via WhatsApp brengt organisaties dichterbij hun doelgroep. Het is voor klanten erg laagdrempelig om via deze weg vragen te stellen en het wekt vertrouwen op. Wees je er wel van bewust: reactiesnelheid is in ieders drukke leven een belangrijk onderdeel geworden en met WhatsApp wordt er een nóg snellere reactietijd van je verwacht. Voldoe je hier aan? Dan heb je een dik tevreden klant!

(H)Appy Christmas!

Hoe je op een toffe en actuele manier WhatsApp zakelijk in kunt zetten, laat Albert Heijn zien. Zij spelen deze maand in op de kookstress die een kerstdiner met zich meebrengt. Hun boodschap: “Heb jij tijdens de feestdagen een brandende kookvraag? Geen nood! Stel 'm via WhatsApp en ontvang een persoonlijk antwoord.” Een super goede en handige manier om klanten een stressvrije Kerst te bezorgen!

 

 

WhatsAppen met klanten? JA!

Advies op maat(pak)!

Suitsupply gaat nog een stapje verder. De winkelketen voor maatpakken geeft haar klanten stylingadvies via WhatsApp. Door een koppeling met het klantrelatiesysteem ziet Suitsupply direct met welke klant ze aan het appen zijn en kunnen zo heel gemakkelijk persoonlijk advies geven. En wil je als klant direct de geadviseerde stropdas hebben? Dan appt Suitsupply de betaallink door en kun je direct betalen. Naast stylingadvies beantwoordt Suitsupply ook vragen over de status van bestellingen. Een allesomvattend servicekanaal dus!

Een blijvertje

Sinds november dit jaar is er duidelijkheid gecreëerd op het gebied van regelgeving en voldoet WhatsApp aan de Nederlandse privacywet. WhatsApp is nu daarom ook meer dan geschikt voor zakelijk gebruik. Het is weliswaar nog pionieren en experimenteren, maar wel steeds meer met een serieus karakter. Wat kunnen we verwachten? Komend jaar vinden we het vanzelfsprekend om een vraag over onze bestelling simpelweg te appen naar de webshop, de drogist of huisarts via WhatsApp om advies te vragen of ‘even’ onze vliegtuigmaatschappij te appen over de toegestane kilo’s. Of wat denk je van WhatsApp als sollicitatie- of declaratietool? Kansen genoeg!


WhatsApp iets voor jouw organisatie? Even sparren over de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op!

Nedbaas Vera Geschiere
Vera Geschiere Support- en trafficmanager

Meer updates

Naar overzicht