Interactieve kick-off
Een gedegen voortraject is bij de ontwikkeling en implementatie van een succesvol social intranet onmisbaar. Daarom verzorgden we een gebruikersonderzoek op locatie bij Hydrauvision. Aan de hand van verschillende creatieve werkvormen brachten we samen met de medewerkers van Hydrauvision de informatiebehoefte van de eindgebruiker in kaart.
Informatiebehoefte eindgebruiker
Tijdens een interactieve brainstorm kregen we inzicht in de ‘user journeys’ van de verschillende interne doelgroepen. Op deze manier achterhaalden we waar de medewerkers van Hydrauvision behoefte aan hebben. We peilden wat volgens hen de kansen en valkuilen zijn van een social intranet en gingen aan de slag met het herstructureren van de huidige content. We sloten het gebruikersonderzoek af met het invullen van de ‘use cases’. Waar willen de medewerkers de ‘Kringen’ van Teamly voor benutten? Wat willen ze communiceren via ‘Nieuws’? En welke documenten mogen niet ontbreken in ‘Weten & regelen’? Het resultaat: bruikbare resultaten waar Hydrauvision direct mee aan de slag kon om hun social intranet succesvol te implementeren binnen de organisatie.
Meer weten over deze case?
Marloes vertelt je er graag meer over.
of bel 0118 617 873