Communicatiestromen verbeteren en automatiseren
Veel medewerkers van Kloosterboer werken verspreid over verschillende terreinen en bevinden zich vaak niet op een vaste locatie. Aangezien zij een cruciale rol spelen in het soepel laten verlopen van alle logistieke processen, hecht Kloosterboer veel waarde aan goede communicatie. Dit gebeurde vooral telefonisch, per mail en fax. Niet efficiënt en vooral erg traag. Kloosterboer benaderde ons dan ook om deze communicatiestromen te verbeteren en automatiseren.
Overwerken? Geef je beschikbaarheid en maaltijd door
Het eerste proces dat we optimaliseerden was de communicatie rondom overwerken. Bij Kloosterboer komt het namelijk vaak voor dat er binnen no-time een extra lading gelost moet worden. Wel zo handig dat ze hun medewerkers hierover snel kunnen informeren. En direct kunnen inventariseren welke medewerkers beschikbaar zijn en wat ze willen eten. In de oude situatie crosten ze het hele terrein over met een lijst op zak. Dit faxten ze vervolgens door naar de desbetreffende leverancier om het eten te bestellen. Dat is na de ontwikkeling van een slimme app verleden tijd!
Razendsnelle communicatie
Dankzij de Kloosterboer app kunnen medewerkers razendsnel reageren op push-berichten. De app is voor iedereen vanuit de broekzak op iedere locatie en tijd bereikbaar. Veel makkelijker voor medewerkers, maar ook voor het verwerken van essentiële informatie. De gebruiksvriendelijke beheeromgeving geeft direct inzicht in de planning. En de gemaakte menukeuze sturen ze direct door naar het restaurant. Momenteel zijn we druk bezig met het uitbreiden van de app. Binnenkort is de app onder andere voorzien van andere relevante berichtgeving, een protocol rondom veiligheid en meer.
Meer weten over deze case?
Jacco vertelt je er graag meer over.
of bel 0118 617 873