Nedbase
Klant: SVRZ
Jaap Walhout Adviseur / mede-eigenaar Stel een vraag
cases

Innovatieve website met een persoonlijke touch

De website van de Zeeuwse zorgorganisatie SVRZ is vernieuwd! Een supertof en compleet project met een mooi resultaat: een persoonlijke en innovatieve site, waarbij de cliënt centraal staat én waar het DNA van SVRZ goed naar voren komt.

Het DNA van SVRZ

Het startsein van dit gave project was de contentparty. Samen met diverse medewerkers van SVRZ gingen we tijdens deze interactieve en creatieve kick-off op zoek naar het DNA van deze Zeeuwse zorgorganisatie. Wat wil SVRZ online uitstralen en overbrengen? Ook keken we naar de behoeftes van de verschillende doelgroepen van SVRZ. Want naast cliënten, kijken vooral ook familie, naasten, werkzoekenden en zorgprofessionals op de site. De uitkomsten van de contentparty vormden, samen met de statistieken en analyses van de afgelopen jaren, de basis voor het redesign van de website.

Aanpak

We gingen samen de uitdaging aan

Discovery en design

Een vernieuwde omgeving

De uitkomsten van de contentparty vormden, samen met de statistieken en analyses van de afgelopen jaren, de basis voor het redesign van de website. Na de contentparty gingen we volop aan de slag met de input. In verschillende meetings creëerden we samen met SVRZ het redesign en bepaalden we de technieken en functionaliteiten. Daarna leverden we de testomgeving op en organiseerden we voor diverse SVRZ-medewerkers een training, waar we dieper ingingen op het websitebeheer. De medewerkers maakten kennis met het nieuwe contentmanagementsysteem, waarna ze de vernieuwde omgeving volop konden vullen.

User experience

Is de website gebruikersvriendelijk?

Uiteraard wilden we ook het totale gebruikersgemak van de website testen. Daarom organiseerden we een UX-test, waar vijf onafhankelijke personen aan de hand van diverse vragen en opdrachten de user experience van de site testten. Deze waardevolle input vertaalden we naar concrete verbeterpunten, waarna we de technische en inhoudelijke verbeteringen doorvoerden.

Verdieping

Sfeer overbrengen door content

Ook de inhoud van de site namen we onder de loep. Uit de contentparty bleek dat de sfeerbeleving op de locaties en de brede kennis van SVRZ over specifieke ziektebeelden meer naar voren moest komen. Daarom wilden we de unieke sfeer van iedere locatie goed in beeld brengen. En hoe kun je dat het beste doen? Juist ja, door op iedere locatie sfeer te gaan proeven!

Development

Duurzaam en technologie als strategie

SVRZ is innovatief en vernieuwend. Duurzaamheid en technologie zijn belangrijke speerpunten. Dit namen we dan ook mee in de technieken en functionaliteiten van de website. Zo realiseerden we binnen de site een module voor de meerjarenstrategie van SVRZ. Iedere geïnteresseerde navigeert nu moeiteloos naar de meerjarenstrategie. Transparant, innovatief én duurzaam.

Partnership

“Het resultaat is een persoonlijke, innovatieve en overzichtelijke website, die volledig past bij de identiteit van SVRZ. En we zijn we nog niet klaar: als full service strategisch partner zijn we intensief betrokken. Ook in de toekomst blijven we meedenken over optimalisaties en ontwikkelingen!”

"Dankzij de expertise van Nedbase en de fijne, vlotte samenwerking zijn we tot dit mooie resultaat gekomen!"

Gidia Bal communicatiemedewerker
Jaap Walhout Nedbase
Jaap Walhout Adviseur / mede-eigenaar

Meer weten over deze case?

Jaap vertelt je er graag meer over.

Stel een vraag aan Jaap

of bel 0118 617 873