De website van de Zeeuwse zorgorganisatie SVRZ is vernieuwd! Een supertof en compleet project met een mooi resultaat: een persoonlijke en innovatieve site, waarbij de cliënt centraal staat én waar het DNA van SVRZ goed naar voren komt.

Het DNA van SVRZ

Het startsein van dit gave project was de contentparty. Samen met diverse medewerkers van SVRZ gingen we tijdens deze interactieve en creatieve kick-off op zoek naar het DNA van deze Zeeuwse zorgorganisatie. Wat wil SVRZ online uitstralen en overbrengen? Ook keken we naar de behoeftes van de verschillende doelgroepen van SVRZ. Want naast cliënten, kijken vooral ook familie, naasten, werkzoekenden en zorgprofessionals op de site. De uitkomsten van de contentparty vormden, samen met de statistieken en analyses van de afgelopen jaren, de basis voor het redesign van de website.

User experience

Na de contentparty gingen we volop aan de slag met de input. In verschillende meetings creëerden we samen met SVRZ het redesign en bepaalden we de technieken en functionaliteiten. Daarna leverden we de testomgeving op en organiseerden we voor diverse SVRZ-medewerkers een training, waar we dieper ingingen op het websitebeheer. De medewerkers maakten kennis met het nieuwe contentmanagementsysteem, waarna ze de vernieuwde omgeving volop konden vullen. Uiteraard wilden we ook het totale gebruikersgemak van de website testen. Daarom organiseerden we een UX-test, waar vijf onafhankelijke personen aan de hand van diverse vragen en opdrachten de user experience van de site testten. Deze waardevolle input vertaalden we naar concrete verbeterpunten, waarna we de technische en inhoudelijke verbeteringen doorvoerden.

Sfeer proeven op locatie

Ook de inhoud van de site namen we onder de loep. Uit de contentparty bleek dat de sfeerbeleving op de locaties en de brede kennis van SVRZ over specifieke ziektebeelden meer naar voren moest komen. Daarom wilden we de unieke sfeer van iedere locatie goed in beeld brengen. En hoe kun je dat het beste doen? Juist ja, door op iedere locatie sfeer te gaan proeven! Nu heeft SVRZ maar liefst 65 locaties, verspreid over heel Zeeland. Daarom bezochten we iedere hoofdlocatie en gingen we op onderzoek uit. Hoe ziet SVRZ ’t Gasthuis in Middelburg eruit? Wat is er allemaal te doen bij SVRZ Ten Anker in Tholen? Welke vormen van zorg biedt SVRZ De Redoute in Sas van Gent? En welke voorzieningen heeft SVRZ De Kraayert in Lewedorp? Zo maakten we persoonlijk kennis met de deskundige, kleinschalige zorg van SVRZ. We herschreven de content van alle hoofd- en sublocaties, gaven de ervaringsverhalen van cliënten, medewerkers en naasten een prominenter plekje en zorgden voor bijpassende beelden. De sfeer zowel tekstueel als visueel overbrengen; dat was ons doel.

Innovatieve technologie

SVRZ is innovatief en vernieuwend. Duurzaamheid en technologie zijn belangrijke speerpunten. Dit namen we dan ook mee in de technieken en functionaliteiten van de website. Zo realiseerden we binnen de site een module voor de meerjarenstrategie van SVRZ. Iedere geïnteresseerde navigeert nu moeiteloos naar de meerjarenstrategie. Transparant, innovatief én duurzaam.

Partnership

Het resultaat is een persoonlijke, innovatieve en overzichtelijke website, die volledig past bij de identiteit van SVRZ. En we zijn we nog niet klaar: als full service strategisch partner zijn we intensief betrokken. Ook in de toekomst blijven we meedenken over optimalisaties en ontwikkelingen!

Dankzij de expertise van Nedbase en de fijne, vlotte samenwerking zijn we tot dit mooie resultaat gekomen! Gidia Bal, medewerker communicatie bij SVRZ