Nedbase
Klant: Sport- en leefstijlcentrum de Driehoek
Expertises:
Ewout Brons
Ewout Brons Strateeg Stel een vraag
Cases

Van sportschool naar leefstijlbeweging

Wie nu op de website van De Driehoek komt, merkt het meteen: dit is geen doorsnee sportschool. De site is toegankelijk, positief en persoonlijk. Ze laat niet alleen zien wat De Driehoek doet, maar vooral waarom en wat dat betekent voor jou als bezoeker. Dit is hoe De Driehoek zichzelf opnieuw uitvond en iedereen meeneemt in duurzame gedragsverandering:

Een website die motiveert

Bij de nieuwe website draait alles om begeleiding, gewoontes en motivatie. De navigatie is versimpeld, de taal begrijpelijk en gericht op het maken van keuzes. Geen loze beloftes, maar concrete hulp bij het bouwen aan een gezondere leefstijl. Samen maakt dat een groot verschil.

Maar zo’n duidelijke en onderscheidende uitstraling komt niet uit de lucht vallen. Hoe kom je tot een merk dat écht klopt en raakt? Soms moet je even een stapje terug om weer in beweging te komen.

De uitdaging

De Driehoek is al jarenlang een vertrouwd gezicht in de regio: een toegankelijke sportschool voor iedereen die — ongeacht leeftijd of niveau  — aan de slag wil met krachttraining, cardio of groepslessen. Maar intern leefde een bredere ambitie:

Mensen helpen duurzaam veranderen. Niet even knallen voor de zomer, maar stap voor stap toewerken naar een gezonder, energieker leven. Fysiek én mentaal, met persoonlijke begeleiding als rode draad. Die intrinsieke motivatie zat diep in het team, maar had nog niet de juiste uitlaat. 

De aanpak

We begonnen bij de basis: het verhaal. Waarom doet De Driehoek wat ze doet? Wat onderscheidt ze van al die andere sportscholen? En hoe vertaal je die bezieling naar een positionering die raakt?

Samen met het team ontwikkelden we een nieuwe merkpositionering waarin gedragsverandering centraal staat. Niet het streven naar perfectie, maar het omarmen van de weg ernaartoe. Met alle ups en downs die daarbij horen. Dat vroeg om een andere tone-of-voice, andere beelden én een andere uitstraling.

Een identiteit die beweegt

De visuele identiteit werd volledig vernieuwd. Centraal daarin: een golvende lijn, die symbool staat voor het proces van gedragsverandering. Niet rechtlijnig, maar menselijk. Met pieken, dalen, maar altijd met beweging vooruit. De kleuren zijn een statement, kleurrijk en positief, de fotografie menselijker en herkenbaar. Net zoals het team wat je helpt als je komt sporten. 

Het resultaat

De Driehoek is geen sportschool meer. Het is een centrum voor beweging in de breedste zin van het woord. Fysiek, mentaal en emotioneel. Voor jong en oud. Voor wie wil groeien, maar ook voor wie gewoon wil beginnen.

Met een duidelijke positionering, een onderscheidende visuele stijl en een motiverende website is er ruimte ontstaan om verder te groeien. Het merk klopt nu met de mensen erachter en met de mensen die ze willen helpen.

Het team zelf voelt de beweging. Klaar om als gids in gedragsverandering anderen vooruit te blijven helpen. Met vallen, opstaan en vooruitgang als rode draad.

Ewout Brons Strateeg

Meer weten over deze case?

Onze merkstrateeg Ewout vertelt je er graag meer over.

Stel een vraag aan Ewout

Aan de slag met jouw ambities? Vraag een offerte aan!

In een vrijblijvend gesprek bespreken we hoe we jouw organisatie naar het volgende niveau kunnen brengen.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en er zijn Servicevoorwaarden van toepassing.