Interactief onderzoek

We gebruiken een interactief onderzoek om jouw website, webshop, app of social intranet nóg beter te maken. Een cardsortingsessie vooraf of een usabilitytest achteraf: een onderzoek vergroot de betrokkenheid. En leidt bovendien tot verrassende inzichten als het gaat om navigatie en indeling. Win-win dus!

Customer journey workshop

De klantbeleving in kaart brengen. Dat is wat we doen tijdens een customer journey workshop. Aan de hand van persona’s, fictieve klanten, maken we een reis door de ogen van jouw doelgroep. Van het begin tot het eind. Welke stappen doorlopen zij op weg naar een aankoop of actie? Welke barrières komen ze tegen? En welke emoties ervaren ze? De inzichten en verbeterpunten die je tijdens deze workshop verzamelt, zullen je verbazen. Want wat voor jou vanzelfsprekend lijkt, kan voor de klant een struikelblok zijn. En de kleinste aanpassing in jouw proces betekent wellicht een wereld van verschil voor de klant. Kortom: als je weet hoe jouw doelgroep reist, weet je ook hoe je ze kunt vangen.

 

Cardsorting sessie

Wegwijzer of doolhof, hoe zien bezoekers jouw website of social intranet? We hopen op het eerste, maar zien helaas nog vaak het laatste. Een cardsorting sessie voorkomt dat bezoekers de weg kwijt raken. Met dit interactieve onderzoek nemen we aan het begin van een project de vindbaarheid van informatie onder de loep. We bepalen samen hoe bezoekers de indeling van een website of social intranet het liefst zien. Het resultaat, een goed doordachte menustructuur, geeft helder inzicht in de manier waarop jouw doelgroep informatie groepeert. En bovendien vergroot het ook nog eens de betrokkenheid.

Usabilitytest

Een website is zo goed als wat bezoekers ervan vinden. Ervaren ze een hindernisbaan? Of vinden ze gemakkelijk de weg? Met een usabilitytest zoeken we het uit! We laten een geselecteerd panel aan de hand van opdrachten jouw website of intranet testen. Op gebruikersgemak, snelheid en vindbaarheid. Kritisch en objectief. We observeren welke handelingen ze uitvoeren en luisteren naar wat ze zeggen. En met de inzichten die we hieruit verkrijgen maken we jouw online middel nóg gebruiksvriendelijker!

Keertje afspreken?