Passie voor online
header afbeelding

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie maakt het verschil. Nadenken over hoe bezoekers zich op een website bewegen, doen we al vanaf het ontwerp. Toch is een website nooit af. Met conversie optimalisatie brengen we valkuilen in kaart en zetten we bezoekers om in klanten. Statistieken vertalen we naar verbeterpunten. Drempels halen we weg. En overtuiging voegen we toe. Een kleine aanpassing kan al voor een wereld van verschil zorgen.  

Conversie optimalisatie toepassen

Wist je dat oranje buttons de grootste kans hebben op conversie? En dat een button met ronde hoeken de aandacht van de websitebezoeker naar het midden van de button trekt? Conversie optimalisatie richt zich op het wegnemen van obstakels. Hoeveel stappen moet de klant doen om iets te bestellen? Hoeveel procent haakt bij elke stap af? Wellicht is het mogelijk om op één pagina je gegevens in te vullen én te betalen om zo minder klanten te verliezen in het winkelmandje van je webshopHet doel van conversie optimalisatie: klanten helpen de juiste actie op de website uit te voeren. Dit kan een inschrijving, aanmelding of aankoop (conversie) zijn. Wanneer meer bezoekers van de website overgaan tot een aankoop kan dit een verhoging van opbrengsten betekenen. Belangrijk dus dat het klantpad zo soepel mogelijk verloopt.

 

Voordelen conversie optimalisatie

  • Meetbare resultaten
  • Bezoekers verleiden tot actie
  • Duidelijke resultaten met A/B tests
  • Maakt van bezoekers klanten
Meer weten?
Nedbaas Wendy Suurmond
Wendy Suurmond Communicatieadviseur

Wij denken graag met je mee in een persoonlijk gesprek.

Meer over online marketing