Wat is marketing automation?

De naam zegt het al: met marketing automation automatiseer je jouw marketingactiviteiten. Ideaal wanneer je potentiële of bestaande klanten aan je wilt binden en hier zelf weinig tijd voor hebt, of niet over de juiste online marketing kennis beschikt. Met marketing automation loods je klanten op een soepele manier door het aankoopproces. Je bouwt profielen op van je klanten. Vervolgens volg, beoordeel en informeer je hen met relevante content. Gebaseerd op het online gedrag van jouw doelgroep. Met deze gepersonaliseerde content communiceer je veel effectiever. De kans op een conversie is dan ook veel groter wanneer je marketing automation toepast.

Marketing automation is toepasbaar in elke fase van de customer journey. Van het eerste touchpoint tot en met de loyale klant. Robin Goedhart, online marketeer

Marketing automation in customer journey

Iedere klant doorloopt vier fases in de customer journey: See (bekendheid), Think (overweging), Do (verkoop) en Care (loyaliteit). Met marketing automation bepalen we in welke fase jouw doelgroep zich bevindt. Hierdoor communiceren we de juiste boodschap op het juiste moment. Marketing automation is dan ook toepasbaar in iedere fase van de customer journey: van het eerste touchpoint tot en met de loyale klant. We zetten marketing automation daarom niet alleen in voor het aantrekken van nieuwe leads en klanten. Ook voor het uitbouwen of optimaliseren van bestaande relaties is marketing automation super effectief!

Aan de slag met marketing automation

Onze online marketeers implementeren marketing automation voor zowel grote als kleine bedrijven. Na het bepalen van jouw wensen en het uitdenken van een strategie starten we met het inrichten van de campagnes. Binnen no-time heb je geautomatiseerde campagnes draaien! Benieuwd hoe het werkt? Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op voor de mogelijkheden.

Meer online marketing kansen

Keertje afspreken?