Toggle Menu
Molenwater 81 4331 SE Middelburg
Stadhuisplein 3 4531 GZ Terneuzen
front office nedbase zeeland middelburg support service contact

Een crisismelding op je website. We regelen het. Uiteraard in de hoop dat hij niet gebruikt hoeft te worden. Helaas is het nu aan de orde van de dag en gebruiken we ’m zelf ook. Ook wij nemen maatregelen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Onze kantoren in Middelburg en Terneuzen zijn en blijven voorlopig gesloten en onze medewerkers werken vanuit huis. We zijn gewoon bereikbaar, volledig up-to-speed zoals je van ons gewend bent. Ook op afstand denken we graag mee. We staan voor je klaar!

Lees meer...

Contentparty: een feestje met inhoud!

Wij houden wel van een feestje. En bij voorkeur vieren we dat samen met onze klanten. Met enige regelmaat organiseren we dan ook een Contentparty. Een watte? Jup, een feestelijke workshop waarin we het DNA bepalen, de structuur van de website onder de loep nemen en nadenken over welk verhaal we willen overbrengen.

DNA

Goede content voor je online communicatie sluit, als het goed is, naadloos aan op het karakter van je organisatie. Wie zijn we en waar staan we voor? Met deze creatieve werkvorm halen we het zogenaamde DNA op. Je kent het wel; met welk automerk zou je je bedrijf vergelijken? Nou, zoiets. Maar dan een stap verder. Met de opbrengst weet je precies wat je als bedrijf wilt overbrengen én uitstralen. Hebben we het over het genre ‘avontuurlijk en out-of-the-box’? Of sluit het DNA van ‘duurzaam en specialisme’ juist goed aan? Erg bepalend voor hoe we de teksten (tone of voice) en de lay-out van een (nieuwe) website insteken.

Vieren lancering website creatieve lanceringscampagne
interactief strategie bepalen doelgroep bepalen nedbase
Contentparty lancering project website

Cardsorting

Een heldere structuur (flowchart) met duidelijke onderwerpen is cruciaal. Alleen op die manier kun je de bezoeker op een snelle manier door je website loodsen. Vaak zien we op websites een overkill als het gaat om de navigatie. Met de werkvorm ‘cardsorting’ brengen we structuur aan in de verschillende onderwerpen binnen de website. We structureren samen de pagina’s en hernoemen ze waar nodig. Het resultaat: een heldere indeling die past bij de organisatie, geen keuzestress oplevert en voor elke bezoeker super duidelijk is.

Het verhaal

Bij de derde werkvorm staan we, samen met opdrachtgever, stil bij welk verhaal en welke emotie we over willen brengen. En vooral ook op welke manier? Als we bijvoorbeeld ‘samenwerken’ willen uitbeelden, dan past het plaatsen van testimonials of video’s prima. Ligt de nadruk meer op het overbrengen van behaalde resultaten? Dan is een toffe infographic of een interactieve wall of fame misschien wel een goed idee. Het contenttype moet in ieder geval goed aansluiten bij de emotie en de boodschap die je wilt overbrengen aan de bezoeker van je website.

Genoeg reden voor het organiseren van een feestje. Wij zijn er bij! 🙂

Keertje afspreken?