Toggle Menu
Molenwater 81 4331 SE Middelburg
Stadhuisplein 3 4531 GZ Terneuzen
front office nedbase zeeland middelburg support service contact

Het laatste marketingnieuws: social shopping en LinkedIn features

De nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing volgen elkaar snel op. We houden je hier graag van op de hoogte en zetten het belangrijkste marketingnieuws voor je op een rij.

#1 Je eigen webwinkel via Facebook en Instagram Shops

Facebook maakt het binnenkort mogelijk: het gratis en makkelijk opzetten van je eigen webshop binnen Facebook en Instagram. Dit jaar biedt Facebook kleine, lokale ondernemers verschillende gratis tools om producten te verkopen via Facebook en Instagram. Deze Shops zijn veel uitgebreider dan de al bestaande Facebook-catalogus. In de catalogus kun je namelijk alleen producten toevoegen en tentoonstellen. In de Facebook en Instagram Shops kun je straks ook echt online afrekenen, handig filteren op categorieën, de look & feel van de shop volledig naar eigen wens inrichten en webcare bieden aan klanten via WhatsApp, Messenger of Instagram Direct. Voor kleine bedrijven zonder webshop is dit dé perfecte kans om ook online verkoop te kunnen genereren. Een nadeel ten opzichte van een eigen webshop is dat SEO, om het product goed vindbaar te maken in Google, helaas geen optie is.

#2 Gratis producten verkopen via Google Shopping

Onlangs kondigde Google aan dat het aan het eind van dit jaar wereldwijd voor bedrijven mogelijk wordt om hun producten ook gratis via Google Shopping te verkopen. Voorheen konden verkopers hun producten alleen tegen een betaling plaatsen op Google Shopping. Volgens de zoekmachinegigant zorgt het gratis publiceren van productvermeldingen voor extra zichtbaarheid van jouw producten en is het een manier om een groter aanbod te kunnen tonen. Voor nog niet aangesloten adverteerders is het een mooie manier om alsnog van het platform gebruik te maken. Bestaande retailers, die het Google Merchant Center al gebruiken, hoeven geen actie te ondernemen om van deze verandering te profiteren.

#3 Jouw verhaal delen via LinkedIn Stories

LinkedIn lanceerde onlangs LinkedIn Stories: een informele en creatieve manier om snelle content met je netwerk te delen. Stories zijn tijdelijke verhalen die na 24 uur vanzelf weer verdwijnen. Nederland is het eerste Europese land dat deze nieuwste toevoeging van LinkedIn test. Maar welke content plaats je als bedrijf of als professional via Stories? Denk hierbij aan het in beeld brengen van je medewerkers, een kijkje achter de schermen op kantoor, tips & tricks vanuit je vakgebied of een sneak peek van een nieuw project. Houd het vooral bij een korte, krachtige update. Wil je meer informatie delen en echt in dialoog gaan met je netwerk? Kies dan voor een post op LinkedIn. In tegenstelling tot Stories, blijven posts een langere tijd terugkomen in je tijdlijn, waardoor de kans groter is dat leden jouw bericht zien en eventueel doorklikken.

#4 Feedback verzamelen via LinkedIn Polls

Nog een andere, nieuwe feature van LinkedIn is LinkedIn Polls. LinkedIn Polls kun je als professional, maar zeker ook als bedrijf, voor verschillende doelen inzetten. Denk bijvoorbeeld aan het verzamelen van feedback van je netwerk na het lanceren van nieuwe producten of diensten. Of toets juist jouw nieuwe ideeën en concepten bij je netwerk. Zo kun je op een laagdrempelige manier snel de meningen van jouw volgers peilen.

Wij houden het laatste nieuws voor je in de gaten. Benieuwd naar de online marketing kansen voor jouw bedrijf? Wij denken graag met je mee!

Keertje afspreken?