Toggle Menu
Nedbase
Molenwater 81 4331 SE Middelburg

Lancering intranet voor Juvent

Nedbase heeft een intranet ontwikkeld voor Juvent. Medewerkers kunnen via dit nieuwe platform informatie uitwisselen en in contact komen met collega’s…

Juvent biedt jeugdhulp aan kinderen tot 23 jaar, in elke fase van hun leven. Kinderen die te maken hebben met gedragsproblemen, ontwikkelings-stoornissen of problemen van psychiatrische aard zijn bij Juvent aan het juiste adres. In 2011 hebben wij voor Juvent een nieuwe website ontwikkeld. En daar hoort natuurlijk ook een vernieuwd intranet bij. Medewerkers van Juvent kunnen sinds kort via dit nieuwe platform gemakkelijk informatie uitwisselen en in contact komen met collega’s.

Digitaal platform

Op basis van de huisstijl en het website-concept hebben wij een look-and-feel voor het intranet bepaald. Tijdens het samenstellen van de wireframes was de input van Juvent van groot belang. Samen hebben we ervoor gekozen om het intranet een frisse en vooral jonge look te geven. De indeling is overzichtelijk en past volledig binnen de doelstellingen. Het doel van het nieuwe intranet is met name het creëren van een digitaal platform waar medewerkers elkaar ontmoeten en op de hoogte blijven van de interne ontwikkelingen. Ook heeft het intranet ervoor gezorgd dat praktische interne zaken nu gecentraliseerd staan, zoals het opvragen van documenten binnen een bibliotheek.

Intranet content

Nedbase ontwikkelde een aantal praktische, informatieve en luchtige onderdelen voor het intranet. Een greep uit deze onderdelen: 

  • Smoelenboek > een profielenpagina waar alle medewerkers een eigen profiel kunnen aanmaken. Compleet met profielfoto en een kort ‘over mezelf’ toelichting (functie, verjaardag en hobby’s). Via de zoekfunctie kunnen medewerkers elkaar makkelijk vinden en zien of ze wel/niet aanwezig zijn.
  • Prikbord > een besloten forum waar medewerkers elkaar ontmoeten, zaken uitwisselen, gediscussieerd wordt en zaken onderling aangeboden kunnen worden.
  • Reserveren > een reserveermodule voor auto’s, fietsen, beamers, laptops en vergaderruimte. Met een overzicht of een item beschikbaar is en wie wat wanneer gereserveerd heeft.
  • Bibliotheek > voor het opvragen van documenten, formulieren, folders of een huisstijlhandboek

De eerste reacties vanuit de organisatie en de medewerkers zijn overtuigend. Niet langer ronddwalende versies van één document, geen onleesbare krabbels in een reserveer-boek, … maar een digitaal platform dat overzicht biedt en alles centraal houdt. De digitale revolutie is geboren binnen Juvent!

De laatste tweets van @Juventjeugdhulp worden – naast publicatie binnen Juvent.nl – ook op het interne platform weergegeven. Dit verhoogt de bewustwording van alle activiteiten binnen de organisatie. De onderdelen agenda, actueel en een overzicht van alle locaties, maken het Juvent intranet compleet. Het intranet is geïmplementeerd binnen een lokale Citrix-omgeving. Een koppeling met de Active Directory zorgt er o.a. voor dat medewerkers direct met hun eigen (persoonlijk) netwerkprofiel het intranet kunnen benaderen.

Weergave startpagina intranet

Keertje afspreken?