Gericht adverteren
Via LinkedIn Advertising kun je heel gericht adverteren binnen je zakelijke doelgroep. Je richt je advertentie niet op de brede zakelijke markt, maar je legt het panklaar neer bij je doelgroep. Geen hagel schieten dus. Bijvoorbeeld alleen maar starters met een HBO ICT diploma op zak bereiken of enkel secretaresses met meer dan drie jaar ervaring. Advertentiebudget besteed je super efficiënt.
LinkedIn vs Facebook en Insta
De B2B doelgroep is echt te vinden op LinkedIn. Gebruikers zetten dit platform vooral in om hun zakelijke netwerk te vergroten, te onderhouden én om de laatste (branche) ontwikkelingen te volgen. En heeft hiermee een hele sterke focus. Op Facebook en Instagram is de content vaak luchtig (lifestyle, fashion, fun, etc.) en de inhoudelijke bijdrage + respons doorgaans stukken minder. Daarnaast richten deze platformen zich hoofdzakelijk op particuliere activiteiten.

Campagne vermogensbeheer
In opdracht van Pieters Media hebben we voor Rabobank Walcheren & Noord-Beveland een succesvolle LinkedIn campagne ontwikkeld. Gericht op zakelijk publiek in regio Zeeland met vermogen. Door te ’targeten’ op topfuncties als managers en directeuren hebben we de zichtbaarheid exponentieel vergroot. En dankzij de kracht van herhalen hebben we ook het effect van ‘top-of-mind’ versterkt. Rabobank plopt namelijk als eerste merk op, letterlijk en figuurlijk, wanneer het over vermogensbeheer of private banking gaat.
Ook succesvol aan de slag met LinkedIn? Schrijf je in voor onze LinkedIn (Academy) training. Tot snel!