Toggle Menu
Molenwater 81 4331 SE Middelburg
Stadhuisplein 3 4531 GZ Terneuzen
front office nedbase zeeland middelburg support service contact

Een crisismelding op je website. We regelen het. Uiteraard in de hoop dat hij niet gebruikt hoeft te worden. Helaas is het nu aan de orde van de dag en gebruiken we ’m zelf ook. Ook wij nemen maatregelen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Onze kantoren in Middelburg en Terneuzen zijn en blijven voorlopig gesloten en onze medewerkers werken vanuit huis. We zijn gewoon bereikbaar, volledig up-to-speed zoals je van ons gewend bent. Ook op afstand denken we graag mee. We staan voor je klaar!

Lees meer...

Safety first met BHV app voor Amels

Amels, dat voorheen ‘De schelde’ heette, is al decennia lang een begrip in de wereldwijde jachtbranche. Vanuit de haven van Vlissingen bouwt het bedrijf luxe jachten die de hele wereld over gaan. Een groot bedrijf waar veel mensen werken, moet ook veilig zijn. En daarom klopte het bedrijf bij Nedbase aan.

BHV proces

Het bedrijfshulpverlenersproces tijdens het melden van incidenten op het terrein van Amels verliep niet altijd soepel. Te veel schakels zorgden ervoor dat incidenten regelmatig te laat gemeld werden. Hierdoor liepen hulpverlenersprocessen onnodige vertragingen op. Daarnaast was er  geen overzicht over de verloop van het proces. Dat moest overzichtelijker en efficiënter!

De app

Nedbase ging aan de slag met een webapplicatie om de communicatie tussen medewerkers en bedrijfshulpverleners te versoepelen. We ontwikkelden een app speciaal voor Android devices. Deze app toont  wat het incident inhoudt, waar het plaats vindt en wie er betrokken zijn. Hulpverleners die gekwalificeerd zijn om het incident te verhelpen, ontvangen een push notificatie. In de checklist binnen de app wordt de status van het incident uitgelicht. Zo hebben de betrokkenen een duidelijk beeld van de situatie en de handelingen die uitgevoerd zijn. Binnen de app is er een overzicht te vinden van de plattegrond van de locatie. Hierdoor kunnen hulpverleners zien waar hulpmiddelen zoals brandblussers en verbanddozen zich bevinden. Daarnaast geeft de app een overzicht van handige telefoonnummers in geval van nood.

Het traject

De ‘progressive web app’ werd speciaal voor Android telefoon binnen Amels ontwikkeld. Ondanks dat de ontwikkeling soepel verliep, liepen we tegen wat dingen aan tijdens de implementatie. Zo was vaak de urgentie van het incident niet duidelijk: een melding binnen de app of een WhatsApp melding gaven het zelfde signaal. Daarom geeft de app nu vijf meldingen achter elkaar. Hierdoor herkennen de gebruikers het signaal van de app en weten ze dat er een incident is. Daarnaast kan er ook een geluidssignaal  van bijvoorbeeld een sirene ingesteld worden. Op dit moment gebruikt Amels een testvariant van de app, zodat we bij verbeterpuntjes de app gemakkelijk kunnen doorontwikkelen.

Generieke app

De BHV app voor Amels is speciaal voor de bedrijfshulpverleningsprocessen binnen het bedrijf ontwikkeld. Toch komt deze app niet alleen bij Amels goed van pas. Bijna ieder bedrijf met BHV diensten kan gebruik maken van de kansen die deze app biedt.

Benieuwd wat we voor u kunnen doen? We bekijken de mogelijkheden graag!

Keertje afspreken?