Toggle Menu
Molenwater 81 4331 SE Middelburg
Stadhuisplein 3 4531 GZ Terneuzen
front office nedbase zeeland middelburg support service contact

Salesgericht adverteren op LinkedIn

Facebook en Instagram zijn voor veel bedrijven standaard kanalen om op te adverteren. LinkedIn wordt minder vaak ingezet, terwijl dit kanaal juist unieke targetingmogelijkheden heeft!

Wist je dat je LinkedIn bijvoorbeeld heel goed in kunt zetten om leads te verzamelen?

Voor- en nadelen van adverteren via LinkedIn

LinkedIn heeft een unieke invalshoek als zakelijk sociaal media platform. De verschillende voor- en nadelen om te adverteren via LinkedIn heb ik hieronder voor je op een rij gezet:

  • Je kunt heel specifiek targeten op beroepen, werkervaring, opleidingen en professionele interesse. Hierdoor kun je heel gericht mensen met het gewenste professionele profiel benaderen.
  • De kosten per klik (CPC) liggen hoger dan bij andere social media kanalen. Dit maakt het duurder als je kijkt naar het aantal kliks dat je krijgt voor een bepaald bedrag.
  • Er wordt bijna uitsluitend bedrijfs-/carrièregerichte informatie gedeeld via LinkedIn, waardoor de tijdlijn relatief ‘schoon’ blijft en de LinkedIn gebruikers meer waarde hechten aan de content in hun tijdlijn.

Business to business

Als je de voor- en nadelen met elkaar vergelijkt, zie je dat LinkedIn vooral een geschikt kanaal is voor bedrijven die leveren aan andere bedrijven of als je mensen wilt bereiken met een bepaald professioneel profiel. Dit maakt LinkedIn zeer geschikt voor een business to business onderneming of voor de werving van personeel. Omdat besluitvorming bij business to business vaak langer duurt, is het van belang om je zichtbaarheidscampagne via LinkedIn op te volgen en geïnteresseerden om te zetten naar leads.

Leads verzamelen via LinkedIn

Als je een informatieve, aantrekkelijke en relevante advertentie opzet, zal dat interacties opleveren. LinkedIn heeft de mogelijkheid om likes en reacties op een handige manier te exporteren, waardoor je direct een lijst krijgt met geïnteresseerde personen inclusief functie en bedrijfsnaam. Deze kun je aanmerken als koude leads.

23 warme leads door 1 advertentie

Door de lijst met geïnteresseerden na te lopen en interessante personen persoonlijk te benaderen, hebben wij in de afgelopen periode voor een klant in de coatingsector door middel van één advertentie 73 geïnteresseerden in kaart gebracht. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in 23 warme leads die met onze klant in gesprek zijn gegaan voor een eventuele opdracht.

Wil jij ook aan de slag met LinkedIn om meer leads te verkrijgen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op! We denken graag met je mee over de juiste invalshoek, doelgroep en opzet van de campagne.

Keertje afspreken?