Toggle Menu
Middelburg Molenwater 81
Goes Stationsplein 21

Telersportal voor Meijer Potato

Meijer Potato uit Rilland houdt zich bezig met de ontwikkeling van nieuwe aardappelrassen en het leveren van hoog gekwalificeerd pootgoed. Met zo’n 150 telers in Nederland, 50 in Frankrijk en klanten over de hele wereld, is Meijer een speler van formaat. En wij zijn voor dit bedrijf iets heel moois aan het maken!

Strakke communicatie

De telers die zijn aangesloten bij Meijer vormen een enorm belangrijke doelgroep. Zij vermeerderen de rassen die Meijer ontwikkelt. De teler richt zich op het primaire proces en Meijer neemt de verkoop, logistiek en marketing volledig uit handen. Meijer hecht veel waarde aan efficiënte, heldere en snelle communicatie met haar telers. “En daarom hebben we besloten een telersportal te laten ontwikkelen”, legt Willem in ’t Anker, Manager Purchase & Production bij Meijer uit.

“Vooral in de piekmaanden, wanneer onze aardappelen worden gesorteerd, verpakt en vervoerd is een strakke afstemming met de telers onmisbaar. Wij verstrekken de opdracht om de aardappelen bijvoorbeeld te sorteren of klaar te maken voor transport. En de timing hiervan is erg belangrijk, omdat we aan de andere kant weer afspraken hebben met de afnemers van deze aardappels. Met deze portal willen we de communicatie professionaliseren en efficiënt stroomlijnen. Waar nu nog gebruik wordt gemaakt van e-mail, fax, telefoon en WhatsApp willen we straks een slimme en snelle portal waar alle relevante info voor de telers real-time is in te zien.”

Verleden tijd!

Naast dat het voor de telers erg prettig is dat ze straks een centrale plek hebben, levert het ook veel winst op voor de medewerkers van Meijer. Jacco de Leeuw, adviseur vanuit Nedbase licht toe: “Meijer stuurt de opdrachten nu nog per mail naar haar telers toe. Zij printen de opdracht vervolgens uit en gaan ermee aan de slag. En tot dat punt verloopt alles prima, maar Meijer vraagt ze ook gegevens terug te sturen, als reactie op de opdracht. Dus wat gebeurt er dan: telers vullen schriftelijk op de opdracht de gevraagde gegevens in, scannen dit in en mailen of faxen het naar Meijer terug. Vervolgens moet één van de medewerkers van Meijer de gegevens handmatig in het systeem ‘kloppen’. Dát is straks met de nieuwe portal natuurlijk verleden tijd! Dus naast dat Meijer er haar telers een groot plezier mee doet, levert het de organisatie ook voordelen op.”

Tot in de puntjes

Willem: “Op dit moment zitten we nog in de beginfase van het project en we kunnen niet wachten op het moment dat we de portal aan onze telers kunnen introduceren. Maar voordat we zover zijn, hebben we nog wel wat huiswerk te doen! Op dit moment nemen we samen met Nedbase alle relevante processen tot in detail onder de loep. En kijken we hoe we alle ‘stromen’ qua techniek in een gebruiksvriendelijke omgeving kunnen gieten, die optimaal samenwerkt en communiceert met ons backoffice-systeem. En die samenwerking verloopt erg goed: Nedbase neemt ons echt bij de hand, is een kritische sparringpartner en werkt alles zorgvuldig tot in de puntjes uit in functionele ontwerpen, wireframes, datamodellen, technische documentatie, etc. Wij zien uit naar de verdere samenwerking!”

Keertje afspreken?