Passie voor online
header afbeelding
Case study

De reiziger optimaal geïnformeerd

N.V. Westerscheldetunnel

Met dagelijks meer dan 15.000 passages is de Westerscheldetunnel een onmisbare verbinding tussen Zeeland, Vlaanderen en West-Brabant. Niet alleen de beschikbaarheid en veiligheid van deze 6,6 kilometer lange tunnel zijn daardoor van essentieel belang, ook optimale informatievoorziening voor de passanten is in onze 24/7 communicatiemaatschappij niet meer weg te denken. N.V. Westerscheldetunnel speelt hier slim op in en koos Nedbase als strategisch en uitvoerende partner om een nieuw communicatieplatform te realiseren.

www.westerscheldetunnel.nl
Beschikbaarheid

1 druk op de knop

De Westerscheldetunnel hecht er veel waarde aan dat haar klanten, waar ze zich ook bevinden, goed geïnformeerd zijn over de tunnel. In principe is de Westerscheldetunnel 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar. Toch is een tijdelijke afsluiting soms nodig. Het nieuwe platform maakt het de medewerkers van de tunnel heel eenvoudig om de klanten te informeren. We hebben het platform namelijk zo ingericht dat met slechts één druk op de knop alle middelen worden aangestuurd, van updates op Twitter tot push-notificaties op smartphones.

24 uur

Handige App

De mobiele app die we voor de Westerscheldetunnel hebben ontwikkeld, zorgt ervoor dat gebruikers niet voor verrassingen komen te staan en ook onderweg op de hoogte zijn van de actuele verkeerssituatie. Bij het openen van de app wordt de meest actuele status van beschikbaarheid opgehaald, maar gebruikers kunnen ook push-meldingen instellen. Deze meldingen worden alleen verstuurd op tijdstippen die de gebruikers zelf aangeven. Zo ontvangen ze geen irrelevante meldingen bij stremmingen meer, zoals nu bij de sms- en e-mailalerts wel het geval kan zijn. Hartstikke handig dus!

Handige App
WST Website

De website

Een website in een geheel nieuwe stijl en met een hoog visueel en intuïtief gehalte vormde een belangrijk onderdeel van het project. Bij het ontwikkelen van de nieuwe website hebben we gekozen voor responsive webdesign. Dit houdt in dat de site zichzelf moeiteloos en vloeiend aanpast aan gebruik op desktops, smartphones en tablets. Binnen de website is ook de klantomgeving Mijn Tunnel ingericht. Geregistreerde klanten krijgen hier toegang tot vele extra's zoals kortingsacties, evenementen en nieuwsbrieven. Tenslotte is het gehele platform intensief doorgelicht en getest op security en performance.

actuele beschikbaarheid

Intranet

De ontwikkeling van een gelikte en solide intranetomgeving voor de Westerscheldetunnel begon met een intensief voortraject. Bij Nedbase stellen we de doelgroep altijd centraal en daarom organiseerden we een zogeheten cardsortingsessie: medewerkers van de tunnel bepaalden zelf de ideale intranetstructuur. Een win-win situatie: het vergrootte de betrokkenheid en leidde bovendien tot verrassende inzichten als het gaat om navigatie en indeling. Het resultaat? Een sociaal, slim en toegankelijk intranet waar de medewerkers volop gebruik van maken! Het drag & drop principe waarmee medewerkers de indeling van de homepage kunnen bepalen, maakt het plaatje compleet.

Intranet kalender Intranet statistieken
Foto planning deel 1 Foto planning deel 2

Quote van onze klant

"Gaandeweg het traject is het team van Nedbase als een soort collega’s voor ons geworden. Met een doortastende aanpak tillen we samen onze dienstverlening naar een hoger niveau."
Tessa SeidelCommunicatieadviseur N.V. Westerscheldetunnel Bekijk online

Zo. Koffie?

Bent u enthousiast over ons werk? Dan nodigen wij u graag uit om de online mogelijkheden voor uw organisatie eens met ons te bespreken. Uiteraard met een goede kop koffie!

Bel: 0118 617 873