Een echt familiebedrijf met een passie voor vlees: dat is Maros Goes. Vanuit de overtuiging dat online steeds belangrijker wordt én het doel om hun producten beschikbaar te stellen voor een groter gebied, mochten wij aan de slag met een nieuwe webshop: Vleesbaas.com. Een online paradijs voor de echte vleesliefhebber!

Van bestelformulier naar webshop

Al sinds 2014 weten de broers Corné en Bart Minderhoud Nedbase te vinden als het gaat om de online verkoop van hun slagersproducten. Van vlees weten wij niet veel, maar van digitalisering dan weer wel! Zo ontwikkelden we zeven jaar geleden de eerste try-out om hun goedlopende barbecuepakketten ook online aan te bieden. Deze stap was voor Maros Goes toekomstgericht, maar ook efficiënt. Het traditionele bestelformulier op de toonbank van de slagerij werd namelijk vervangen door een superhandige website: Zeelandbarbecue. Voor ons geen standaard webshop, want de bezoeker stelt hier – afhankelijk van het aantal gasten en wensen – zijn eigen pakket samen. De webshop is elk barbecueseizoen weer een groot succes! Met de drukbezochte slagerij erbij liepen de zaken voor Maros Goes zelfs zo goed, dat ze een extra productielocatie opende.

Maros Goes

Corporate website

Het familiebedrijf maakt – samen met twee Brabantse slagerijen – gebruik van de naam Maros. Vanwege de eigen regionale bekendheid en de behoefte om nog meer te professionaliseren en een eigen identiteit te creëren, wilden de slagerszonen graag een eigen website. Onze developers ontwikkelden hiervoor destijds een informatieve website: www.marosgoes.nl. Het idee om een webshop te beginnen voor alledaagse slagersproducten, zoals broodbeleg en een pondje gehakt, was er al een tijdje. Tijdens de eerste lockdown in 2020 kreeg dit plan opeens spoed. Maros Goes vroeg ons daarom alvast een webshop te lanceren voor hun hele assortiment binnen de website. Zogezegd, zo gedaan. Dit bleek in coronatijd wederom een succes te zijn. Intussen werkten wij hard aan een derde platform: www.vleesbaas.com.

Voor de vleesliefhebbers

Onze designers gingen aan de slag met een eigen identiteit voor dit nieuwe label. Deze stijl, met de kleuren zwart en rood, past perfect bij het concept van Vleesbaas; ruig, ambachtelijk én professioneel. Via deze webshop kunnen klanten eenvoudig vanuit hun stoel vers vlees bestellen. Maros Goes bezorgt de bestelling vervolgens aan huis of legt deze klaar om in de slagerswinkel of de productielocatie op te halen. Van diverse vleeswaren tot smaakvolle rubs en van hamburgers tot charcuterie. Loopt het water je al in de mond?

Maros Vleesbaas

Sylius webshop

Voor de webshop van Vleesbaas kozen onze developers voor het open source platform Sylius. Bij het online verkopen van versproducten komt namelijk behoorlijk wat kijken. Denk aan het verpakkingsmateriaal, maar ook aan specifieke bezorgmomenten. Vlees zet je tenslotte niet even naast de achterdeur. Daarnaast biedt Vleesbaas ook barbecuepakketten aan, waarvoor Maros Goes borg rekent voor het uitlenen van een barbecue. Door de flexibele opzet van het platform geeft dit vrijheid om op een efficiënte en eenvoudige manier maatwerk toe te voegen. Ook zorgt Sylius voor een naadloze aansluiting op processen zoals orderverwerking en faciliteert het een inzichtelijk klantenoverzicht.

Toekomstplannen

Zeelandbarbecue, de website van Maros Goes en Vleesbaas zijn stuk voor stuk projecten waar wij met trots en plezier op terugkijken. De jarenlange fijne samenwerking met het familiebedrijf draagt hier zeker aan bij. We maakten ooit samen de eerste stap van een traditionele slagerij naar online verkoop van versproducten en we blijven voortdurend slim inspelen op de digitale transformatie. De broers zijn enorm ambitieus en weten wat ze willen. It pays off, want wat ze online doen blijkt een groot succes. En voor de toekomst? Er ligt al een mooi en uitdagend verzoek vanuit Maros Goes. Daar gaan we natuurlijk graag mee aan de slag. We delen hier later meer over!