Online een uniek biertje selecteren uit het grootste bierassortiment van de Benelux? Of een bijzondere wijn of whisky bestellen met deskundig advies? Dat kon al jaren via de webshop van AceDrinks. Aan ons de taak om de webshop te restylen, zodat ‘ie weer optimaal aansluit bij de beleving van hun gloednieuwe winkel.

Minder handwerk

Het bijhouden van voorraden was voor AceDrinks een uitdaging en werkte omslachtig. De verkopen vanuit de fysieke winkel waren niet gekoppeld aan het voorraadbeheer in de webshop. Dat zorgde voor veel handwerk. Maar nog vervelender: het zorgde soms ook voor teleurgestelde klanten, wanneer bijvoorbeeld een fles wijn niet meer op voorraad was. Dat moest anders!

Geen handmatig voorraadbeheer meer

Onze oplossing: het koppelen van de webshop aan het backofficesysteem van AceDrinks. Hierdoor is niet alleen het voorraadbeheer een stuk eenvoudiger, ook het beheren van alle productinformatie gebeurt nu centraal. Dit zorgt voor veel minder handelingen en dus meer tijd die zij kunnen besteden aan het goed adviseren van hun klanten.

Nieuwe huisstijl

Naast het efficiënter inrichten van het voorraadbeheer, bogen we ons ook over de nieuwe huisstijl van AceDrinks. Dit verwerkten we direct in het interface design van de nieuwe webshop. Zo sloot de online beleving direct beter aan bij de fysieke winkel en kreeg de webshop een professionelere uitstraling.

Integratie PostNL en UNTAPPD

Ook leuk: naast het optimaliseren van het voorraadbeheer, hebben we voor AceDrinks ook een PostNL koppeling toegevoegd aan de webshop. Dit maakt het verzendproces een stuk eenvoudiger. AceDrinks hoeft de klantgegevens nu namelijk niet meer handmatig over te nemen in het systeem van de vervoerder. Met één druk op de knop drukt AceDrinks een etiket af. Dit bespaart een hoop tijd en voorkomt de kans op typefouten! En voor de echte bierliefhebbers onder ons: we hebben de ratings vanuit het sociale ratingplatform UNTAPPD toegevoegd. Leuk om te weten hoe een biertje wordt beoordeeld, toch?