Hydrauvision is een toonaangevende specialist in hydraulische aandrijftechniek. Met een flink aantal medewerkers, verdeeld over diverse vestigingen in Nederland en België, is het efficiënt inrichten van de interne communicatie een uitdaging. Een social intranet gaat hen daarbij helpen.

Interactieve kick-off

Een gedegen voortraject is bij de ontwikkeling en implementatie van een succesvol social intranet onmisbaar. Daarom verzorgden we een gebruikersonderzoek op locatie bij Hydrauvision. Aan de hand van verschillende creatieve werkvormen brachten we samen met de medewerkers van Hydrauvision de informatiebehoefte van de eindgebruiker in kaart.

Informatiebehoefte eindgebruiker

Tijdens een interactieve brainstorm kregen we inzicht in de ‘user journeys’ van de verschillende interne doelgroepen. Op deze manier achterhaalden we waar de medewerkers van Hydrauvision behoefte aan hebben. We peilden wat volgens hen de kansen en valkuilen zijn van een social intranet en gingen aan de slag met het herstructureren van de huidige content. We sloten het gebruikersonderzoek af met het invullen van de ‘use cases’. Waar willen de medewerkers de ‘Kringen’ van Teamly voor benutten? Wat willen ze communiceren via ‘Nieuws’? En welke documenten mogen niet ontbreken in ‘Weten & regelen’? Het resultaat: bruikbare resultaten waar Hydrauvision direct mee aan de slag kon om hun social intranet succesvol te implementeren binnen de organisatie.

"We kijken terug op een waardevolle sessie die ons van voldoende input heeft voorzien om een gevulde omgeving te lanceren!" Denise Brugge - van de Kerkhove, Marketing Assistant