IJssalon Venezia Di Agnoli is een begrip in Gorinchem en omgeving. Het succes van de winkel wilden ze graag online voortzetten. Wij zetten een online strategie op om het online bestellen van ijs te promoten in de regio. Met succes!

Online ijs bestellen en laten bezorgen

In 1938 opende de familie Agnoli hun ijssalon in Gorinchem. Sindsdien is IJssalon Venezia Di Agnoli flink gegroeid. Met een gemiddelde klantbeoordeling van 9,2 laten ze zien dat ze staan voor pure kwaliteit en overheerlijk ijs. Om het gemak voor klanten te vergroten, ontwikkelden we in 2015 een webshop. Sindsdien kunnen klanten niet alleen in de ijssalon genieten van het overheerlijke ijs, maar ook thuis! Om het bezorgconcept bekend te maken onder de inwoners van Gorinchem, schakelde IJssalon Venezia Di Agnoli ons in voor een online marketing strategie. En dat was nodig, want klanten vroegen zich logischerwijs af of hun ijsjes niet smelten onderweg. Aan ons de taak om niet alleen meer bekendheid te creëren, maar ook vertrouwen te winnen bij hun klanten.

Succesvol adverteren via Facebook & Google Ads

Om de ijsbezorgservice succesvol in de markt te zetten, startten we in 2017 met online advertising. In de advertenties op Facebook en Google Ads legden we de focus op het nieuwe bezorgconcept. Daarnaast besteedden we aandacht aan vragen als ‘Smelt mijn ijsje niet onderweg?’. Samen met IJssalon Venezia Di Agnoli stelden we de juiste doelgroep samen. Zij weten uit ervaring dat bijvoorbeeld het grootste deel van hun klanten uit vrouwen bestaat. Hier speelden we op de campagnes dan ook op in. Alleen al met de Facebook campagnes bereikten we in de zomer van 2017 ruim 55% van het totale inwonersaantal van Gorinchem!

Flinke stijging in omzet en bestellingen

In 2017 is de omzet van de webshop gegroeid met 95%. Het aantal bestellingen is zelfs met 99% gestegen! In de statistieken zien we terug dat dit te danken is aan de online advertenties die we hebben opgezet. Een groot aantal klanten heeft voorafgaand aan hun bestelling namelijk interactie gehad met de Facebook- en Google Ads campagnes. Bovendien merkt IJssalon Venezia Di Agnoli dat hun ijssalon niet meer alleen een begrip is in Gorinchem. Ook vanuit de omringende dorpen komt steeds vaker de vraag of ze al plannen hebben om het bezorggebied uit te breiden.