Fiskraal opende in 2006 hun eerste kralengroothandel in Nederland. Binnen no-time veroverde Fiskraal de Europese markt. We ontwikkelden verschillende Europese webshops om specifieke doelgroepen en landen aan te spreken. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een Europese speler van formaat!

Negen webshops, acht valuta’s

In 2012 klopte Fiskraal bij ons aan om een nieuw platform te ontwikkelen dat aansloot op de behoeftes. Een platform dat mee kon groeien met de ontwikkeling van de markt binnen Europa. En dat is gelukt! We creëerden een overzichtelijk e-commerce platform waar zakelijke klanten uit een assortiment van zo’n 30.000 kralen en sieraadonderdelen kunnen bestellen. Door de jaren heen ontwikkelden we negen verschillende webshops, gericht op specifieke landen, én een internationale (.com) shop. Klanten kunnen met maar liefst acht verschillende valuta’s betalen. De productprijzen passen zich automatisch aan op basis van de actuele wisselkoers. Dit maakt de webshops zowel gebruiksvriendelijk voor klanten als voor de medewerkers van Fiskraal zelf.

Fiskraal Armbanden Ecommerce webshop
Oorbellen Fiskraal website ecommerce

Continu optimaliseren

Al vanaf het eerste moment is Nedbase een belangrijke online partner voor Fiskraal. We zijn aangesloten op de werkprocessen, kijken continu naar verbeteringen en signaleren kansen. Of het nu gaat om voorraadbeheer en facturatie of het leveren van managementrapportages: we bieden het volledige e-commerce pakket aan. Samen creëren we de best mogelijke oplossingen. We kijken bijvoorbeeld continu naar het gedrag van de webshopbezoekers. Op deze manier weten we precies waar bezoekers afhaken in het bestelproces en kunnen we de webshops blijven optimaliseren. Ook voorzien we de webshops continu van de nieuwste technische features. Zo realiseerden we een geautomatiseerde koppeling met het boekhoudsysteem Exact. En zorgden ervoor dat bezoekers de verwachte leverdatum van hun bestelling direct te zien krijgen in de check-out. Wel zo handig om te weten wanneer de vervoerder UPS met een pakketje aan de deur staat!

Online campagnes

Met een webshop alleen ben je niet direct succesvol. We denken daarom al vanaf het eerste moment op strategisch niveau mee over online campagnes. Zo zijn we betrokken bij internationale social media campagnes die zijn gericht op de naamsbekendheid van Fiskraal. Zeker bij nieuwe webshops draagt dit bij aan de groei van naamsbekendheid en zichtbaarheid. Om dit te versterken met meerdere kanalen, zet ons online marketing team salesgerichte remarketing campagnes op. De resultaten vergelijken we continu met de budgetten om doelgroepgerichte campagnes te blijven realiseren. Onze online campagnes voor Fiskraal zorgen voor veel nieuwe én blijvende klanten voor de shops.

“Nedbase is enthousiast, schakelt snel en denkt met ons mee. Dat maakt het partnership voor ons heel prettig en waardevol.” Angelique Brinkman, mede-eigenaar Fiskraal