Als je aan mosselen en oesters denkt, dan denk je aan Prins & Dingemanse. Tenminste, dat is de bedoeling! Om meer naamsbekendheid en zichtbaarheid te creëren, schakelde Prins & Dingemanse ons in voor hun online strategie.

Meer naamsbekendheid en zichtbaarheid

Prins & Dingemanse is één van de bekendste mosselmerken in Nederland en ver daarbuiten. Toch bleef het bereik op social media achter. Zonde! Aan ons de vraag om het merk online beter op de kaart te zetten. En consumenten te verleiden om meer mosselen en oesters te eten. De samenwerking met een succesvolle foodblogger was al snel een feit. We deelden volop inspirerende recepten en gaven met sfeerfotografie een kijkje achter de schermen. Wie zijn die stoere mosselvissers in Yerseke? En wat maakt de oesters van Prins & Dingemanse zo uniek? We namen de social media kanalen volledig uit handen en gingen aan de slag met het opzetten van creatieve campagnes.

Content marketing, social media seo sea prins en dingemanse
Vissersboot naamsbekendheid creeren prins en dingemanse
Preview Prins en Dingemanse

Royaal genieten van mosselen en oesters

Het mosselseizoen stond al snel voor de deur. Hoogste tijd voor een campagnesite om de mosselen van Prins & Dingemanse te promoten! De website royaalgenietenvanmosselen.nl gaf consumenten de kans om een boekje vol overheerlijke recepten te downloaden én verkooppunten in de buurt te spotten. Om de campagne een boost te geven, zetten onze online marketeers een succesvolle Google Display campagne op. De campagne was een mooie basis voor de start van het oesterseizoen. De campagne ‘Royaal genieten van oesters’ was een feit. Bij deze campagne richtten we ons volledig op social media advertising om de juiste doelgroep te bereiken. Fans van Prins & Dingemanse konden via de campagnesite royaalgenietenvanoesters.nl meedoen aan en leuke oesterquiz. De prijs: een volledig verzorgd oesterweekend in Yerseke. Ook deze campagne was een groot succes.

Een groot bereik in Nederland en Vlaanderen

Mossel- en oestercampagne

De mosselcampagne is binnen anderhalve maand zo’n drie miljoen keer vertoond aan meer dan 360.000 mensen in Nederland en Vlaanderen. Het receptenboekje is via de campagnesite ruim 700 keer gedownload. Ook de campagne ‘Royaal genieten van oesters’ heeft in een korte tijd veel bereik opgeleverd. De campagne heeft in december 2018 ruim 170.000 mensen bereikt in Nederland en Vlaanderen. In deze maand zijn er zo’n 10.000 pagina’s bekeken op de campagnesite. Door in te spelen op de merkbeleving hebben we meer naamsbekendheid en zichtbaarheid gecreëerd. Dit vergroot de kans dat mensen voor Prins & Dingemanse kiezen als zij mosselen of oesters kopen.

Meer online fans

In anderhalf jaar tijd is het aantal likes op Facebook bijna verdubbeld. Ook de betrokkenheid bij de social media posts is flink gegroeid. Een teken dat de fans van Prins & Dingemanse onze content waarderen! Ook dit draagt op een positieve manier bij aan de merkbekendheid en beleving rondom mosselen en oesters.