Passie voor online
header afbeelding

Aan het woord: De Hoop Terneuzen

Wesley Priester kwam net op de communicatieafdeling van De Hoop Terneuzen werken toen er vier websites moesten worden ontwikkeld. De keuze viel op Nedbase en dat was de start van een jarenlange succesvolle samenwerking. Van online marketing en strategisch meedenken tot technische ondersteuning op locatie. Inmiddels werken we al samen aan het vijftiende project!

Gebruiksvriendelijk CMS

Wesley is echt vanaf het allereerste begin betrokken bij de samenwerking tussen Nedbase en De Hoop. Hij herinnert zich nog goed hoe het ging: “Jaap kwam eerst de werkwijze en de gebruiksvriendelijkheid van het eigen content managementsysteem Nedmin uitleggen aan mijn collega. Het was met name het gemak van Nedmin dat een grote rol speelde bij de keuze voor Nedbase, omdat het geschikt moest zijn voor gebruikers die weinig affiniteit hebben met online toepassingen.”

Fijn samenwerken

De afgelopen vier jaar heeft Nedbase al heel wat online trajecten aan mogen pakken, van complete websites tot nieuwsbriefsystemen. Wesley: “Groep De Hoop heeft veel dochterondernemingen en samen zorgen we ervoor dat deze online goed gepositioneerd zijn. Nedbase heeft ons hierin goed bijgestaan en gedraagt zich daarin als een echte online partner. Hiermee bedoel ik dat we altijd op hun brede kennis kunnen  terugvallen en dat ze erg actief zijn in het meedenken in oplossingen en verbeteringen.”

Leukste project

“Eén van de leukste projecten vond ik de website voor De Hoop Pekso in 2012,” vertelt Wesley. “Er moest een ruim assortiment worden getoond op de website met veel aanvullende informatie. Om dit voor de bezoeker zo overzichtelijk, aansprekend en gebruiksvriendelijk mogelijk neer te zetten was een flinke uitdaging. Maar wel een hele leuke! Door de succesvolle samenwerking tussen Nedbase en De Hoop Pekso is dit erg goed uitgepakt en staat er nu een website waar we nog steeds trots op zijn en veel positieve reacties op krijgen.”

En we gaan door!

Met zoveel dochterondernemingen ligt het op online gebied voor De Hoop nooit stil. “We merken steeds vaker dat goede online communicatie in onze branche echt het verschil kan maken”, legt Wesley uit. Op dit moment liggen er ook weer leuke projecten op de plank. “Als kick-off voor één van de nieuwe projecten heeft Nedbase in maart een customer journey workshop (gebruikersonderzoek) verzorgd op locatie. Super leerzaam en nuttig, want het dwingt ons om nóg meer vanuit onze doelgroepen te denken. En dat juich ik als communicatieprofessional natuurlijk alleen maar toe.”

 

Een greep uit de websites die Nedbase heeft ontwikkeld: