Passie voor online
header afbeelding

Gloedjenieuwe mosselen.nl

Als Zeeuws internetbureau de Zeeuwse mossel promoten. Echt, we kunnen er geen genoeg van krijgen! Al een aantal jaar werken we dan ook met veel plezier voor het Nederlands Mosselbureau  in Yerseke. Om samen, namens de mosselsector, deze zilte delicatesse in de schijnwerpers te zetten. En met succes! Een enorme, internationale fanbase wordt inmiddels dagelijks geïnspireerd en geïnformeerd.

Viertalig en responsive

Met de start van het nieuwe mosselseizoen hebben we een nieuwe versie van mosselen.nl gelanceerd. Waar de vorige versie vooral campagnematig was ingestoken, hebben we nu een praktisch, responsive stramien opgezet, volledig in eigen beheer van het Mosselbureau. Boordevol nieuwe inspiratie, tips & tricks en heerlijke recepten én in vier talen. Als onderdeel van een bredere strategie: de veelzijdigheid (inspiratie) en het bereidingsgemak van dit product aan zoveel mogelijk mensen overbrengen binnen en buiten Nederland. Mosselen worden door veel mensen alleen gelinkt aan het mosselpannetje of gebakken mosselen, terwijl er veel meer mogelijkheden zijn, dat blijkt wel uit de tientallen recepten. Die ook nog eens super makkelijk en snel te bereiden zijn.

 

Gloedjenieuwe mosselen.nl

Karen, projectmanager bij Nedbase: “We hadden een super strakke deadline: met de start van het mosselseizoen moest de site live staan. Dankzij zorgvuldige afstemming en snel schakelen met de opdrachtgever, is het gelukt! Ik heb de site heel wat op m’n scherm gehad de afgelopen weken, maar ik ben ’m nog lang niet beu. En dat is een goed teken! Het blijft geweldige content om mee te werken.”

Focus op online communicatie

Naast de website met interactieve onderdelen zoals de Mosselquiz, vormt de Facebookpagina van het Nederlands Mosselbureau met bijna 90.000 fans ook een belangrijk ankerpunt in de online communicatie. Met bijna dagelijkse posts zijn ze in staat om kennis, inspiratie, innovatie te delen met het grote publiek. En dat doen ze sinds twee jaar ook actief op Instagram. Je ziet steeds meer een verschuiving van traditionele communicatie, zoals billboards, commercials en advertenties, naar gerichte, online communicatie. 

 

Gloedjenieuwe mosselen.nl

Zeeuwse mosselen kunnen altijd

Het Nederlands Mosselbureau staat puur voor de promotie van het product. Geen directe verkoop, maar onafhankelijk de waarde van het product vertegenwoordigen. Daarom is inspireren zo belangrijk. Het logo en de pay-off zijn fier overeind gebleven: ‘Zeeuwse mosselen kunnen altijd’. Mosselen eten tijdens een smakelijke lunch in de winter of in hartje zomer tijdens de BBQ... Het hele jaar door! Loopt het water je al in de mond? Bekijk ons werk op: www.mosselen.nl.

Nedbaas Jaap Walhout
Jaap Walhout Adviseur / management

Meer updates

Naar overzicht