Passie voor online
header afbeelding

Online promotie van de Zeeuwse Documentaireweek

Eind 2016 sloot Omroep Zeeland het jaar feestelijk af door een week lang iedere dag een documentaire uit te zenden. Iedere avond was er een documentaire te zien met een Zeeuws tintje. Hij kon bijvoorbeeld gaan over een Zeeuw, een Zeeuwse gebeurtenis weergeven, zich afspelen in Zeeland of door een Zeeuwse regisseur gemaakt zijn. Wij namen Omroep Zeeland de online promotie van deze bijzondere week uit handen. Een leuke klus!

Matchmaking

Arie Joosse, online marketeer bij Nedbase: “In een hele korte tijd hebben we via onder andere het Google Display Netwerk, YouTube en Facebook promoties uitgezet voor de documentaireweek. We gebruikten een algemene campagne voor de gehele week, met daarbij specifieke promo’s voor de individuele documentaires. Op basis van de inhoud zorgden we dat deze een match had met de interessegebieden van de doelgroep die die de advertenties te zien kreeg. Zo hadden we niet alleen een enorm bereik onder de Zeeuwen, maar was het ook nog eens getarget op basis van persoonlijke interesses en demografische gegvens.”

Verrassende resultaten

Het mooie aan online marketing is dat we precies inzichtelijk krijgen hoeveel mensen de advertentie hebben gezien en of zij er op hebben geklikt. Arie: "In verband met de kerstvakantie hadden we het bereik op een bescheiden manier ingeschat, maar het overtrof onze verwachtingen. Meer dan 10.000 individuele Zeeuwen zagen dagelijks de campagnes langskomen wanneer zij online waren en we hebben veel leuke reacties gezien. Een andere campagne die draaide over de hele periode heeft zelf ruim 200.000 mensen bereikt. Daar zijn we zeker trots op. Veel mensen wisten niet van het bestaan van de documentaireweek, maar nu wel!"

 

 

Online promotie van de Zeeuwse Documentaireweek
Nedbaas Arie Joosse
Arie Joosse Online marketeer